söndag, maj 17, 2009

Vips så var den helgen över....

Här rullade helgen på i ett rasande tempo. Fast idag har jag och Aston inte gjort så mycket... Fredrik har kört gokart hela dagen medan Aston och jag softat på. Bara varit inne och lekt eller ute och promenerat. Medan Aston sov så satt jag i solen och lyssnade på ljudbok. Vilken skön känsla!

Igår var det full rulle fram till 20,30 då vi var hemma igen. Först Mulle Meck-parken och sen hem till Micke, Mona och Matilda för middag (tillsammans med Johan, Annika och Leiah).

Det märktes direkt på Aston att vi gjort lite för mycket under dagen och han var vaken till kl 23. Han var absolut inte gnällig eller skrikig, han ville bara inte sova trots att han varit vaken i fleeeera timmar utan ålade runt på golvet och bara var. Jag tog det soft och tvingade honom inte att sova, men så fort han visade tecknen på att han var trött så nattade jag - ungen somnade på 2 röda. Sen sov han gott hela natten till kl 9 imorse, sov sen 3 timmar på fm idag. Så han har redan tagit ikapp sin sömnskuld... Tur dock att jag är så envis att åka hem "i tid" med honom. Jag vet ju hur han behöver varva ner hemma innan han kan sova...

Ikväll har vi - eller rättare sagt Fredrik - satt in dörrstoppar i de flesta av de nedre köksskåpen (kastrullskåpet struntade vi i för där kommer Aston få pula på och sopskåpet gick inte att barnsäkra, så det får vi hålla koll på - eftersom vi sparar återvinningsglas och metall där) + petskydd till några kontakter.

Vi - ja, både jag och Fredrik *s* - har även sänkt bottenplattan i spjälsängen nu. Aston reser sig inte riktigt än, men misstänker att det är på G inom relativt snar framtid. Så lika bra vi sänker nu när han sover bra på nätterna, så han vänjer sig.

Astons övre framtänder är nu på G, kände nog kanterna på dom idag. Men han vill inte gärna att jag petar där, så det är väl ömt i tandköttet misstänker jag. Men han sover gott och verkar inte påverkad av det hela *peppar peppar*

Själv har jag sovit på soffan i 6 nätter, eftersom jag har hosta. Jag är inte sjuk, inte det minsta. Men jag får en förskräcklig hosta med jämna mellanrum och främst när jag ska sova. Det är lättare att sova i vardagsrummet, eftersom jag slappnar av bättre där - vill ju inte väcka vare sig Aston eller Fredrik. De 2 senaste nätterna har jag försökt sova i sovrummet, men efter 1,5-2 timmars hostande har jag fått gå ut till soffan istället. Får se hur det går inatt, börjar jag hosta sådär igen så går jag ut direkt.... Det innebär att Fredrik fixar napp-istoppningarna om det behövs ;-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Om du inte känner dig förkyld, kan hosta bero på allergi som satt sig i luftrören. Det är ju hysteriskt mkt pollen ute nu! Så testa lite receptfria tabletter, typ Kestine eller hör med din doktor! Jag har haft nattlig hosta hela våren, men fått bukt med det nu med hjälp av kestine och pulimocort!