tisdag, december 07, 2010

Glukosbelastning och MVC-besök (forts)

Jodå, det gick bra på dagens glukosbelastning och MVC-besök :-) Mitt andra glukosvärde två timmar efter intag av den sliskiga glukosdrycken var 6,4... Så ingen tendens till diabetes/graviditetsdiabetes här *skönt*

Efteråt var jag till barnmorskan och allt var bara fint. Jag har nu gått upp totalt 1 kg över inskrivningsvikten, dvs jag har inte gått upp mer än 1 kg :-) Jag väger exakt samma som jag gjorde med Aston i vecka 29. Så det känns helt ok!! Nu kan jag bara hoppas att vikten inte skenar de sista 11-12 veckorna utan att jag fortsätter gå upp sakta sakta, trots att det är svårt att komma ut och stavgå i snömodd och massa minusgrader.

Övriga siffror då:
Myrans hjärtljud: ca 145 slag/min
Symfys-fundusmått: 27 cm (magen är alltså lite mindre än då jag väntade Aston, precis som jag trott)
Blodtryck: 90/50
Fosterläge: Huvud ner (men det kan ju fortfarande ändra sig...)

Inga kommentarer: