tisdag, december 07, 2010

Glukosbelastning





Sitter just nu på Danderyds sjukhus och gör en glukosbelastning + har tagit fasteprover med kolesterol, ferritinvärde (för att se hur mina järndepåer mår ;-) ). Det gör man i fullgången vecka 28 i det här viktprojektet jag är med i, och jag är ju i vecka 28+2 idag.

Bra startvärde hade jag iaf, fastevärde på 4,3. Sen fick jag dricka drygt 2 dl ren glukos med citronsmak. Inte så läskigt äckligt som jag trodde det skulle vara, men sista klunkarna var ju mindre goda.

Så nu sitter jag här och ugglar i två timmar tills det är dags för nya prover samt ett besök hos barnmorskan. Har laddat med en bok samt fulladdad mobil så jag kan surfa lite. Fast mest av allt vill jag äta lite, ta en kopp varm latte ;-)

Tjingeling och på återhörande senare idag!

{Bloggar på språng med min iPhone}

5 kommentarer:

Fnyz sa...

det där gjorde jag med första barnet, drygast var ju som du säger att sitta där i ett par timmar å uggla och när jag gjorde det så var MVC vägg i vägg med hjärtavdelningen så man fick inte ha mobilen på heller....

Mia sa...

Urk... riktigt sliskig dryck det där. Aldrig har jag varit så sugen på vatten som efter den där "shoten". :)

Kram kram
Mia

Millanprillan sa...

Håller med föregående talare om att det är riktigt sliskigt att svepa i sig den där drycken, men citronsmak var ju något nytt! Jag gjorde det med båda mina graviditeter och de hade dessutom inget riktigt kallt vatten, så att det var fisljummet gjorde ju inte saken bättre heller ;) Men det är tur att det finns så att man vet att allt står rätt till!

Hoppas allt går bra för dig och Myran idag! :)

Elin sa...

Jag gjorde en glukosbelastning för flera år sen och gud, så äckligt det var. Jag fick ljummen vätska, som var söt och smakade illa. Då var det inte 2 dl heller, utan 5 som jag var tvungen att få i mig på 20 min... Hoppas alla värden är finfina!

Lilla07an sa...

Ja, hua va äckligt det där var. Tur jag bara behövde göra det med första barnet.
Det värsta för mig var att inte få äta nåt. Jag pallar inte det. Blir jättedålig. Men på nå sätt överlevde jag och om jag inte minns fel så formligen sprang jag därifrån och åt nåt så fort jag fick *s*.