torsdag, december 23, 2010

Lussebak

Tjoho, lagom till jul så verkar min externa blixt ha lagt ner efter ett antal år. Den går inte igång, oavsett hur välladdade batterier (och hur många olika set batterier) jag testar. Suck!!!

Så jag kan bara hoppas på att få några fina foton imorrn :-(

Tog dessa i lampskenet sent på kvällen och med iso 1600... Tur bordet var vitt så man kan få någorlunda hyfsade bilder på de lussebakande söta barnen....

Aston bakade typ 5 min, smakade på deg och mjöl och var sen nöjd *s*


Leiah satt desto längre, här är innan hon är alldeles full av mjöl i hela ansiktet. Tyvärr tog jag inga bilder på henne då....


Annika hjälpte mig att baka alla bullarna och fick med sig en påse hem som tack :-) Här är dagens skörd av goda, smarriga, saftiga lussebullar...

4 kommentarer:

Lilla07an sa...

Inte bara jag som bakade lussebullar dagen före julafton, alltså. Skönt å höra :)

Åsa (asali) sa...

O hur lyckas du få sååå fina foton fotade i lampskenet utan blixt?? Jag tycker jag ställer upp ison på max o ändå blir det inte bra. Antingen blir de med bra skärpa men då blir de gryniga eller så blir de oskarpa :/ Vad gör jag för fel??
Kram kram

webmosterhelene sa...

Åsa, jag har fotat i raw-format och redigerat om vitbalansen. Den är inte helt ok, men klart godkänd - skönt att slippa det gula ljuset :-)

Åsa (asali) sa...

Tack för infon!
Jag vet inte om jag kan fota i raw-format...vet iaf inte hur man gör det. Men jag provade ikväll med att tända fler lampor o så ändrade jag vitbalansen till glödlampsljus o då blev det genast m,ycket bättre. Borde nog gå nån kurs jag känns det som ;)