torsdag, september 01, 2011

Dagens foto - 110901 - golvläge med Charlie

Vi har en hemmadag idag, för att försöka komma tillrätta med sömnen på dagarna. Det är liksom inte så "bra" att Charlie bara tar 20-minuterspass av sömn, då han behöver mer. Han har varit alldeles svart under ögonen, lilla stackaren. Nu sover han gott och har sovit i 1,5 timme snart. Bra!

Eftersom vi har en hemmadag så tillbringar vi största delen av dagen på golvet, tränar magläge och sitter och rullar... Vi har mysigt helt enkelt :-D













5 kommentarer:

Mya sa...

vilka ljuvliga foton helene! jag gillar ljuset och färgerna. :) kram

webmosterhelene sa...

Tack, Mya :-) Det var så fint ljus när persiennerna var neddragna :-) Kram tillbaka

Anonym sa...

Jättefina foton! hur lyckas du ta så fina skarpa bilder utan blixt? bara egna inställningar? Vet du förresten hur man får bort de hårda skuggorna när man har stående foton och blixt, har systemkamera?
Monica

webmosterhelene sa...

Tack, Monica! Jag fotar oftast med bländarförval, fotograferar i raw-format vilket gör att man behöver efterbehandla bilderna lite. Men jag lägger inte mkt tid per bild. Jag ändrar även iso-talet så jag kan ta bilder inomhus utan blixt. Högre iso gör att du kan fotografera under lite mörkare förhållanden, men görbixå att dina foton kan bli brusigare. Det är en balansgång. Men bruset bekommer mig inte så mkt, är viktigare att få en bild :-)

Fotograferar du med den inbyggda blixten på din kamera? Då blir det slagskuggor, eftersom blixten fotograferar rakt fram. Det bästa är att fota utan blixt eller köpa en extern blixt som du kan rikta upp i taket eller åt båt annat håll.

Jozebelle sa...

Ljuvliga foton av prinsen min! *ler*