fredag, juli 20, 2012

Akvarell - rädisa

För över en månad sen började jag på onlinekursen The art of Wild abandonment med Junelle Jacobsen. Fantastiskt roligt att skissa och måla med akvareller igen. Jag håller på och målar flera ggr i veckan nu, och går även några andra skisskurser mm nu.

Det är så roligt att skissa och måla med akvareller igen. Jag skissade och målade med akvareller endel för drygt 20 år sen,  men tror inte jag haft fram mina akvareller på säkert 15-17 år nånting. Jag är inte konstnär på det sättet, MEN jag älskar att försöka.... Och akvareller jobbar på det sättet jag älskar, de flyter ihop så fint i varann. Lättjobbat och vackert :)

Idag tänkte jag visa det allra första jag gjorde utifrån Junelles kurs, en rädisa - som var första "hemläxan" att göra :)






Inga kommentarer: