lördag, juli 21, 2012

Akvarell - ugglor

Hahahaha, kolla in dessa galna ugglor!!! Jag är klart inspirerad av Junelle Jacobsens ugglor, men det är ett sätt för mig att lära mig dels proportioner på dessa barnsliga teckningar samt att färglägga dom... Här har jag använt Neocolor II på ugglorna och dammat av mina gamla underbara Twinklings (glittrande akvareller).

Ni ser väl att det är SEX st ugglor, och bara EN enda tjej :) Gissa varför?!! Det är ju jag och min allra sötaste familj av söta fina underbara pojkar ;-)

Närbild på mamma uggla :)


Jag älskar verkligen hur vattenfärger blandar sig med varandra, hur man kan skugga med dom...

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Superfin! Underbara ugglor! Rädisan var också jättefin!!

Katja/MezzaNotte sa...

Oh, vilka underbara ugglor- bara älskar dessa.
Blir såååå sugen på att testa själv-

Tack för en blogg full med inspiration.
Katja

Anonym sa...

Så otroligt fint! Wow! Vad duktig du är!

webmosterhelene sa...

Åh, tack!! Vad ni är snälla!! Jag är liksom lite mer "nervös" att lägga ut sånt här, känns som att jag "fuskar". Scrapbooking kan jag ju liksom, men måla ;-)