måndag, april 01, 2013

AJ: I love spring

I nästan sista minuten får jag upp mitt tredje och sista bidrag till Scraplagrets påskcrop. Jag har tidvis problem med mitt internet och inte fick jag upp detta alster innan jag åkte till jobbet idag. Men nu, precis innan sängdags så funkade internet igen. Hurra!

Den här utmaningen var en mixed mediautmaning, som gick ut på att använda minst tre medium i uppiggande färger på sitt alster - dvs tre typer av vått medium som färg mm. Sagt och gjort, jag tog fram mina grejer och satte igång! Uppiggande färger för mig är glada,  färglada färger.... Såsom rosa, gul, turkos... Och så är det snart vår och jag är så färginspirerad just nu. Så ett färgglatt, riktigt färgglatt härlig alster bidrar jag med!

Först har jag grundat sidan med gesso, sedan målade jag det bruna bordet med vattenlöslig oljepastell och sedan ovanpå det med vanlig akrylfärg blandad med heavy body akrylfärg. Sedan klippte jag ut blomman, stjälken och krukan i papper. Limmade fast det hela med mod podge och målade blomma och stjälk med vanlig akrylfärg blandad med heavy body akrylfärg, för att få läcker struktur. Krukan är målad med svart akrylfärg och vit härlig Poscapenna (färg i pennform alltså). Bakgrunden är först målad med rosa Distress Paint (en mkt tunnflytande akrylfärg) och när detta torkat hade jag på chockrosa Golden akrylfärg. Så läckert!

Jag har skuggat bordet, blomman, stjälken och krukan med Faber Castell Pittpens, stämplat med svart ink och dyna samt målat/skuggat utanför blomman med gul Inktensepenna för att få blomman att stå ut lite mer. Prickarna är gjorda med rosa akrylfärg samt vit heavy body akrylfärg....

För att avsluta det hela har jag målat över hela sidan med Mod Podge med glitter i, en så läcker avslutande effekt.

Så: gesso, olika varianter av akrylfärg, vattenlöslig oljepastellkrita, mod podge (med och utan glitter), Faber Castell Pittpens, stämpeldyna, Poscapenna, Inktensepennor =  minst 8 medium då.... Det borde kvalificera denna art journalsida, eller hur?!








2 kommentarer:

Stephi sa...

Vilken helt underbar sida du skapat. Det är en energibomb som jag hoppas du har framme för den e så snygg. Tack för ditt bidrag och lycka till

pojjo sa...

Åh vilken underbar sida... jag hoppas du vinner :D