tisdag, april 16, 2013

AJ: Magic

För några helger sen fick jag en stort Dylusion art journal, jag har varit så nyfiken på den. Men samtidigt känns det stora formatet lite skrämmande. Jag har testat i andra stora art journals förut och inte riktigt fastnat. Mest för att det är så mkt yta att fylla... Ungefär som när man började med scrapbooking för många år sen, då var det svårt med 12x12-formatet. Skillnaden med art journals är dock att man ändå "fyller" hela sidan med färg eller annat...

Nåväl, jag har skapat i den och det blev riktigt läckert och var skoj! Clownen är inspirerad av en bild jag rev ut från en katalog i höstas... Ja, tjejen är min "design" men inspirationen kom från bilden på clownen :)


La mina fingrar på sidan så ni ser hur stor boken är....


Massor med Dylusionmister, heavy body akrylfärg, vanlig akrylfärg, massa stämplat och clownen är delvis målad med akrylfärg och Prismacolors, ögonen med Inktense och så är det utklippta papper för kläder, hatt och banners :)




Det läckra, men ibland dumma, med Dylusionmisterna är att de är så vattenlösliga.... Här har min vita heavy body akrylfärg sugit upp färgen från underlaget, så det blir dimensioner i färgerna. Läckert blev det här dock....










4 kommentarer:

Malin/malwa sa...

Supersöt clown och jätteläcker AJ-sida. Gillar verkligen de klara, klatschiga färgerna.

Tigerblomma sa...

Wow! Den gillar jag verkligen!

Jonna sa...

Men jisses så fint! Vad duktig du är! :D

kostromka sa...

прекрасная девочка! очень нравятся ваши коллажы!