söndag, maj 27, 2007

Min syster och hennes hundar :)

Igår morse kom min syster Lotta hem till mig... Vi hade en heldag ute där jag fotade hennes supersöta hundar Milton och Baloubet och henne själv. Anledningen är att hon fått kontakt med en tjej som skriver böcker om hundpsykologi, agility osv och den tjejen är på G med en ny bok :) Så jag fick i uppdrag att fota lite bilder på hundar som gör konster mm. Om nån bild kommer med i boken vet jag inte än, men spännande är det.

Är inte de här hundarna söta? De är av rasen Phaléne. De flesta vet om rasen Papillon, dvs fjärilshundar. Phaléner och Papilloner är samma ras, skillnaden mellan dom är att Phaléner har hängande öron och Papilloner har stående öron :)

Milton tar igen sig i skuggan :) Svårt att fota hundar som har vitt på sig, så tyvärr är det lite lite utfrätt i pälsen... Men ibland får man nöja sig ändå ;-)


Lilla Baloubet vilar oxå :)


Vi gick ner till Smedsuddsbadet och Milton får lite pälsvård på bryggan :)


Sötnos som är så lydig! :)




Sitta vackert på bryggan! Milton är en fena på att sitta vackert, han kan sitta i många många minuter :)


Hahaha, egentligen en misslyckad bild, men jag tycker den är så cool ändå och verkligen andas fart, fläkt och bus *s*


Balans hos matte och sen hoppar Milton igenom :)


Upp på ryggen på matte, han kan sitta vackert där egentligen. Men nu var det bus och lek som gällde, man får inte glömma att ha skoj tillsammans oxå :)




Beröm är viktigt :) Här är oxå ett foto som egentligen inte blev så bra, utfrätt himmel osv. Men jag gjorde om den till svartvitt och ökade kontrasterna, så blev jag lika mer nöjd... :)


Ett av mina favoritfoton från dagen! Baloubet gör ett av de konster han kan, hoppa genom "ring" :) Baloubet är ju bara 2 år och man måste ju börja träna nånstans :)


Baloubet är en fena på att springa uppför benen på matte oxå (eller mig oxå för den delen). Det ser så skoj ut när han tar fart och springer ända upp på axeln :)


Lotta är fantastiskt duktig på att träna hundar och här får båda hundarna snurra samtidigt. Inte lätt för henne eller hundarna, och det var grymt svårt att fota :)


Härlig dag, även om det blev mer moln än vi ville ha... Men vi fick 460 foton tagna och sen blev det ett gediget sållningsarbete bland fotona...

Tack för titten!!!

4 kommentarer:

Ellison sa...

460 foton, det var inte dåligt :) Väldigt söta hundar din syster har. Gillade det fotot du gjort om till svart/vitt. Så härligt :)

Anonym sa...

GAH!! Det är vid sånna här besök i din blogg som jag verkligen önskar mig en ny kamera! Du är helt enkelt en fena på att fota härliga bilder!

Marie - Med mina händer... sa...

Jättehärliga bilder! Hoppas något foto kommer med i boken!!!
Känner igen det där med vit päls utomhus... våran nästan helvita katt blir alltid utfrätt - så synd! Fast man kan få foto med känsla ändå...

Christine sa...

Åhh.. Nu saknar jag vår förra hund!! Superfoton, som vanligt;-)