tisdag, mars 18, 2008

Ålderstest...

Vet inte hur vetenskapligt det här testet är egentligen, men det var ju lite kul att svara på frågor kring levnadsstandard, motion, stress osv... Ska jag tro denna så kan jag leva tills jag är drygt 91 år, jag har alltså MER än halva livet kvar *glor*


Jag har tagit bort länken till företaget som tillhandahåller testet, då man automatiskt blir medlem då man gör testet om man inte avbokar det hela inom 14 dagar. Känns inte helt ok... Vill ni googla heter företaget "levlängre" eller nåt liknande...




Jag är ingen direkt renlevnadsmänniska, jag äter skräpmat ibland, men röker inte och dricker väldigt väldigt väldigt sällan alkohol. Den enda motion jag gör är att försöka promenera några ggr i veckan (mer än 30 min per gång) och jag har lärt mig hantera stress och mår bra. Har en härlig familj, ett stort umgänge med omtänksamma vänner och härliga hobbys som jag prioriterar :-) Har alltså ett härligt och bra liv!!!

Jag har haft det svårt när jag var yngre, riktigt svårt, och anser mig vara värd all lycka och all välgång jag får :-) Det är inget skryt, men jag anser mig faktiskt vara värd det :-) Jag har kämpat så för det, kämpar fortfarande och är nöjd med hur mitt liv utvecklat sig.

Nå, nog om dagens filosofi, dags att återgå till arbetet ;-)

Ha en härlig dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helene! Är du medveten att man blir medlem på deras sida när man gör testet och efter 14 dagar, om man inte säger upp medlemsskapet, måste börja betala? Det är i alla fall vad jag kan tolka ut efter att ha läst deras villkor, men jag kan förstås ha fel!

Jozebelle sa...

Helene, du är en underbar person och det kanske är det rtassliga i ditt liv som gjort dej just så underbar och ödmjuk...Jag tycker om dej precis som du är och du ger så mycket glädej och energi...visst är du väl värd at må bra och jag hade hoppats du sluppit må dåligt innan du kom så här långt men vissa saker rår man inte över (har jag bittert fått erfara själv) men det är ju så livte är...man får lära och ibland lära om. Men som sagt, Du är en underbar människa, som är väl värd alla den kärlek och omsorg du får!!!
Kram Ann-Marie

Anonym sa...

Du är en sann inspiration!