onsdag, mars 19, 2008

Livet tar nya vändingar :-)

Den sista juni blir jag "arbetslös" pga arbetsbrist, det babysim jag är anställd på och driver kommer lägga ner pga att sjukgymnastdelen behöver ha mer tid och plats i bassängen. Helt ok egentligen, även om det är väldigt väldigt tråkigt att behöva lämna tjejerna däruppe!! Men jag får barn i sept och kommer vara hemma åtminstone ett år...

Vad händer då? Jo, jag blir erbjuden ett nytt jobb redan nu, trots att jag är gravid! Vad det är väntar jag med att berätta, men det är liknande det jag har och en chefsbefattning ;-) Så fantastiskt att jag får jobb trots att jag snart ska få barn ;-)

Så jo, visst kommer jag fortsätta jobba i samma tempo, kanske lite mer ibland, kanske mindre ibland. Det blir mer spetskompetens som krävs mer än den breda bas jag har nu, men den breda basen med en fot inom data, teknik, personal, administration, pedagogik, lärande är anledningen till jobbet!! Jag har liksom redan nu börjat "skola in mig" trots att jag inte slutat på det andra jobbet än, men det krävs eftersom jag snart kommer vara hemma ett tag (jo, jag kommer jobba endel under mammaledigheten, några dagar i veckan. På så sätt kan vi spara föräldradagar och Fredrik kan också vara hemma så länge som möjligt).

Men mitt fokus kommer såklart vara bebisen, märker jag att det inte går får jag omprioritera ;-)

Tjoho, livet är förunderligt och ger en nya oanade möjligheter när man minst anar det!!! Tack, livet!

16 kommentarer:

Christine sa...

Härligt!!! =D
Ja, man vet aldrig.. Jag har också fått nytt jobb som jag börjar på till veckan! Inte alls beredd, men skitkul =)

Kram och lycka till!!

MarieG sa...

GRATTIS!!! Vad kul att bli erbjuden ett bra jobb, bara så där... Ha en skön påskhelg!!
Kram MarieG

Anna sa...

Coolt!

Vårkramen Anna

Ulrika aka LillBlomman sa...

Åh ved skoj! Grattis! Både bebbe och nytt jobb! Hoppas att magen mår bra och du också så klart! Här är det illamående fortfarande men liiite bättre. Väntar på KUB svar för vi tagit blodprovet för tidigt, morr!! Håll tummarna! Kramen!

I ett litet hus sa...

Men så kul, grattis! Vilka underbara nyheter du kommer med hela tiden!

Ha en skön och glad påsk!

Kram LottaR

Anna sa...

Grattis gud vad roligt med nytt jobb. Måste få gratulera till bebisen också. Det känns härligt att se att det åtminstone finns några omkring en som tycker livet är härligt. Önskar så att jag skulle känna det samma men det känns som man aldrig mer får uppleva det. Förlåt mitt trista och bittra inlägg.
Kram Anna

Botilda sa...

Grattis till den lilla i magen och till nytt jobb innan det gamla tagit slut! Det här är hur knäppt som helst. Tidigare i dag svarade jag på ett urgammalt mejl från dej (så gammalt att du kanske inte ens minns vem jag är ;-). Och nu när jag surfar runt på jobbet (för att se varifrån folk kommer till vår webbplats, så hamnar jag hos dej - inte direkt men indirekt.) Det finns samband och kopplingar överallt i den här förunderliga världen!

När det blir dags för barnsimning igen vet jag i alla fall vem jag ska vända mej till för tips! Trots att gamla stället försvinner.

Glada hälsningar
Botilda

Anonym sa...

Grattis til nya jobbet!
Vad kul!
Ja, ibland vänder livet i riktningar som man kanske inte alls hade tänkt sig. :)

Kram
Mette

Anonym sa...

Grattis!!!
Wow tänk om en annan hade din tur!

Låter förnuftig ditt tänkande.... och Fredrik kan ju vara hemma Länge.... och baby har ju stoebröder som kan hjälpa till.... tror att alla kommer må toppen av att du jobbar lite!!!

Anonym sa...

Jätte grattis till den nya tjänsten!!
Man vet som sagt aldrig vad livet har för stigar att gå på, förrän man är där. Spännande!
Lycka till!

Anonym sa...

Underbart!
Härligt att bli erbjuden ett nytt bra jobb. Grattis!
Kram! Stina

japp sa...

Hej..kikar in här..GRATTIS till både bebbe i magen å nytt jobb...!!

Var in hos dej igår, gjorde det där testet du har på din sida.. UTAN att läst att de tydligen börjar kosta efter 2v..
Såg att du skrivit till dom, får man fråga OM du fått svar därifrån, har du fått nåt info angående nån registrering eller så?
Jag skrev dit nyss, och hoppas verkligen att de respekterar att ta bort en från registret..utan att man ska betala. Det känns lite som lurendrejeri... Du får gärna höra av dej om de har nåt å komma med.. Mvh Helén (mitt-inre-rum.blogspot.com)

japp sa...

Hejhej igen...

tack för att du svarade såå fort..
så bra att de gick smidigt.. då får jag vänta å se här om de skriver..
det kändes så obehagligt då man sen fick se att de skulle börja ta betalt.. tala om att bädda in såna viktigheter i deras finstilta texter..åsså stod de ju på engelska, HUR MÅNGA FATTAR reglerna på engelska???Nee, hoppas verkligen att man slipper nåt elände me det.
Tack igen för att du svarade så fort.. det uppskattar jag massor..kram Helén.

Anonym sa...

Grattis! Så roligt! Jag är fortfarande så glad över din nya baby och att badanka också ska få en samtidigt. Tänk så roligt ni kommer ha! Ser fram emot LO:sarna (vi scrappare tänker visst bara på en sak!) Jag o min bästis har också lyckats med en snarlik grej, TVÅ GÅNGER, ja, och utan att det skulle vara planerat av oss... Vi har 2 mån emellan de stora och samma tid mellan de små PÅ DAGEN. Det är skumt att det kan bli så... Glad påsk från mig!

Fotograferande Maria sa...

Hej! Grttis till NYA jobbet och Glad Påsk!!

~Karin~ sa...

Hej raring! Nu är vi hemma från fjällvärlden igen! Grattis till nya jobbet :)

stor kram /K