lördag, mars 07, 2009

Härliga färger...

För ungefär en vecka sen fick jag ett härligt paket från Scrapaddicted, det var fyllt med Crate Papers "Mia collection". Jag har tittat på papprena förut, tyckte nog inte de såg så fina ut på datorn. MEN när jag fick se dom i verkligheten var de helt underbara ju! Härliga färger som varierade massor, så man kan göra många olika alster med dom! De ger verkligen ett riktigt ha-begär!

Helt enkelt en fantastiskt härlig serie med färger från rosa till brunt och turkost. Urläckert! Jag tror tanken med serien kanske främst är för tjejsidor, men den funkar till pojkar och annat också! Tittar ni på mina sidor kan ni knappt förstå att papprena kommer från samma serie, så olika är de i färgsättningen.

I efterhand ser jag att av fyra sidor är tre barnsidor och en gravidsida *s* Men ingen av dessa är på Aston dock, får nog ta tag i några bilder på honom igen ;-)

Först ut har jag gjort en sida om mina äldsta två pojkar då de var små. Fotot är gammalt och inte speciellt bra rent ljusmässigt, men jag älskar fotografiet eftersom det visar exakt hur söta mina pojkar var. Här samsas brunt med både rosa och turkost.


Lila, olivgrönt och silver är en läcker färgkombo. Passar perfekt ihop och ger en fin harmoni till sidan. Här får min sambos systerdotter en egen sida.


Det runda diecutspappret är så vackert och jag valde att beskära det och sätta i ena kanten på cardstocken. Mia collection innehåller även flera vackra glittrifa diecutsdekorationer och jag ha valt att dela på en cirkel. Den använde jag som bas för min rubrik. Diecutspappret har inte hål i scallopkanterna, men är lätt att fixa själv med hjälp av en hålpunch eller liknande.


Sist ut har jag gjort en riktigt flickig sida om min lilla systerdotter. Där passar den glittriga texten "Princess" extra fint.

1 kommentar:

Sofias blogg sa...

underbart fina allihop, så fin mage du hade...tycker de foton gör att den LO'n lyser lite extra för mig..:)