torsdag, januari 28, 2010

Dagens foto - 100128 - kontraster - småbarn och vuxna barn...

Varje dag ser jag tecken på att jag både har vuxna barn och ett litet barn... Vi lever i kontraster - varje dag!



Förundras över vilken gåva det är, samtidigt förundras jag över kontrasterna. Med Robin och Martin handlar livet mer om att vägleda och finnas där, sätta gränser ja, men det är ju till vuxna barn. Aston har precis börjat sin gång på livets bana, vi ska självklart försöka få även honom att bli en klok, kärleksfull vuxen man. Men det är lång väg att gå och kontrasterna är många. För honom är det mer nej, inte så, vad duktig du är osv på småbarnsnivå. Men vårt liv är underbart, både med vuxna barn och med ett litet småbarn!

1 kommentar:

Susanne sa...

Det är så härligt att ni verkligen inser hur det är....stora o små barn. Just det är väl den stora fördelen med ett sladdbarn. Man har vett på att njuta av varje minut?
Jag drömmer mig tillbaka till 80-talet men nu har vi ett litet färskt barnbarn....*lycka*
Tyvärr bor dom just nu i Sthlm. 6/2 åker vi dit.