söndag, januari 10, 2010

Har en plan...

Sitter och suktar på att shoppa scrapsaker, ja det är vad jag gör. Nu börjar det komma sååååå mkt fint i butikerna igen, MEN jag har gett mig själv köpstopp på scrapsaker för ett tag framöver. Får köpa sånt som jag MÅSTE ha som svart, vit eller kraft cardstock, lim eller blingstenar/halvpärlor om de tar slut (de är ett måste i min värld). Men jag ska INTE köpa annat material på länge än.... Har så mkt papper och dekos att jag måste försöka använda det jag har, inte bara köpa nytt och lägga på hög...

Ska satsa på att köpa ett klädesplagg per månad istället :-D Är apdålig på att köpa kläder nu när jag väger en aningens för mycket, men faktum är att jag behöver kläder iaf.

Så, det får bli en tunika, ett par byxor, en kofta, en tröja eller lite trosor med jämna mellanrum istället :-D

Och så ska jag försöka inreda vårt blivande hus till så låga kostnader som det går :-)

Har en plan för nedervåningen där min scraphörna kommer vara i det stora vardagsrummet/allrummet (det finns ett vardagsrum på övervåningen där jag, Fredrik och Aston kommer husera så min hörna hamnar därnere istället).

Där ska vi ställa Fredriks gamla Klippansoffa, men den är i tråkigt ljusbrunt skinn så den kommer få ett vitt eller naturfärgat överdrag. Till det ska vi ha den färgglada mormorspläden jag virkar på (det dröjer att få den klar i den storlek jag vill ha, den ska ju bli stoooooor) och till det är tanken att jag ska virka kuddöverdrag i lika färger men olika mönster (nån med mormorsrutor, nån med stjärna, nån med vågmönster osv).

Vårt gamla soff-glasbord får leva ett tag till därnere tillsammans med vår tjocktjock-tv :-) Måste inhandla/införskaffa nån bra djup tv-bänk i vitt bara.

Ska leta STOR spegel med krusidullram att måla vit, ramar med krusidullramar (eller utan krusiduller) i olika storlekar och former som oxå ska målas om... Ska se om det går att hitta hyfsat billiga såna grejer på loppis eller nåt...

Ja, sen får vi se vad tiden och orken räcker till... Vi ska ju flytta först *puh*

1 kommentar:

Sandra sa...

Åh, känner precis igen köplusten som kommer krypande! Jag har också gett mig själv köpstopp ett tag eftersom jag inte riktigt använder så mycket som jag köper. Har inte riktigt bestämt mig för hur länge det ska gälla, men åtminstone en månad så får jag se hur det känns. Börjar det påverka scraplusten får jag börja shoppa igen! ;-)