tisdag, januari 12, 2010

LO: Poppis

I Scrapgalens designteam har vi fått gott och blandat-paket att skapa med tills nyheterna trillar in i butiken. Och vilka nyheter det kommer... Men så länge så jobbar vi med material som är på rea i butiken, och varför alltid skapa med nyinkommet material? Klart det är "roligare" med det nya - men jag tycker det är skoj med utmaningar!

Detta paket var inte direkt färgsammansatt för att papprena skulle passa varandra utan det är upp till mig som designer att klura ut hur jag skulle kombinera papprena. Så skoj! Jag tycker ju om att skapa med enfärgad bakgrund och mindre element av papper, så det blev rätt lätt att göra första LO:n tillslut....

Valde det blå Maja Design-pappret med söta höstlöv på som bas och byggde sedan upp sidan kring det pappret och matchade med papper i de tonerna. Blev riktigt nöjd tillslut :-)


Rubonsen är från ett tidigare dt-paket och passade perfekt till dessa tokroliga foton, även om de egentligen är till för resesidor...


Här har jag rivit loss en bit av det blå lövpappret, ett enkelt sätt att få med ett mångmönstrat papper utan att det tar överhanden...