fredag, januari 20, 2012

Målade bokpapper

Kreativitet är nåt väldigt speciellt, ibland kommer det som en blixt från en klar himmel vad man vill göra och ibland kommer inget alls. Jag har hittat ett underbart inspirationsställe i Pinterest. Det är som en virtuell anslagstavla, man "pinnar" bilder som inspirerar eller som man tycker är fina i olika album på Pinterest. Sen kan man alltid gå tillbaka och se vart bilderna kommer ifrån och så har man allt som inspirerar en samlat på ett och samma ställe. Och samtidigt kan man dela med sig av sin egen inspiration till andra, underbart!

Jag satt i veckan och slösurfade på Pinterest och hittade då en konstnär som målar på bokpapper. Jag blev superinspirerad, men är ju långt ifrån i samma klass.... Men det gör inget, man måste testa och leka och hitta DE saker och material som passar en själv. Och de här är inga mästerverk, mest kladd. Men jag ville visa mina första trevande försök och jag lovar, jag ska leka mer på det här sättet!!

Själv rev jag ut boksidor ur en gammal bok, ritade upp mina mönster med en blyertspenna och målade med NeocolorII kritor och vatten. När allt torkat fyllde jag i med en svart kalligrafipenna. Och för att vara första försöken och inte vara konstnär, ja.... Detta har gett mig blodad tand och jag vill testa mer, med andra material kanske eller utveckla det hela.

NeocolorII kritorna är verkligen beroendeframkallande! Jag ÄLSKAR dom!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

De är verkligen en underbar sida och den som kommit på denn idéen är ett geni. Mitt ända problem är att jag inte får registrera mig. Jag ber om en inbjudan men de kommer aldrig någon.... Vet inte varför... Kram

Jozebelle sa...

Jag fick chans att prova dom på julmysträffen och jag gillade dom också, bara det att jag hade så väldigt ansträngd ekonomi just då så jag kunde inte handla några kritor, hoppas kunna få köpa lite saker nu i jan bl a dom och en art Journaling bok!

Mya sa...

Så himla fint!
Å jag har sett sådanadära sidor och det är så lockande! :)
kram

Aase sa...

Vilken underbar idé...
Tokgillar att hitta fler användningsområden med det man redan har hemma :)

Ha en skön söndag! Kram Aase

Karin sa...

Du har fått en award av mig!

Med motiveringen:

Tack för att du inspirerar mej och hjälpt mej finna mitt kreativa-kladda-skapautanprestige- jag!

Ha det gott! Karin

Anna sa...

De är fina på fotot men ännu finare live!!

Vinterkramen Anna

Angela sa...

Pinterest är fantastiskt, kanske den bästa sidan på hela internet! Man får så mycket kreativitet därifrån att man nästan inte vet vart man ska ta vägen ibland.

Vill också prova dom dära kritorna, tror jag hade gillat dom också. Det blev himla fint det du har gjort, ser fram emot mer!