fredag, mars 09, 2012

LO: Legospel (OBS! även Astons sida!)

För några veckor sedan fick jag och Aston ett roligt uppdrag av Perra från Scrap-Perra. Han lämnade två legopapper till mig och sa att jag och Aston skulle skapa tillsammans, det gjorde vi i helgen som var! Vi gjorde till och med varsin sida!!

Här är Astons sida, full av lekfullhet! Han till och med ritade en svart ram runt sidan, för det hade ju jag gjort ;-) Fotona och titeln har jag satt dit, texten har jag skrivit. Men annars har han själv hållt i masken och målat med PanPastels, limmat dit stickers och alla legobitarna ;-)

Visst är han duktig? Aston är ju bara 3,5 år, så han skulle nog uppskatta ett uppmuntrande ord från er som läser :)




Här är min sida! Jag var inte lika frisläppt som Aston då ;-) Jag började med en stencil med större cirklar och vit gesso istället för PanPastels (syns mer på detaljbilderna). Sen höll jag mig rätt strikt... Ack så roligt vi hade, både jag och Aston :-D




9 kommentarer:

Mia sa...

Men vilken talang du är Aston! Vilken fin LO du har gjort, alldeles själv. Jag är väldigt imponerad och tror att din mamma är väldigt stolt.

Här hemma har vi en pysseltokig fyraåring. Jag vet inte hur många meter tejp han använder varje dag. :) Borde kanske uppdatera bloggen med hans verk istället då jag inte har skapat något alls på sistone...

Magdalena sa...

Så fint Aston!!!

Ulrika sa...

Bra jobbat Aston!! Den blev jättefin! Jag tror mamma få se upp, för du scrappar nu lika snyggt som mamma!

Ellinor sa...

Jättefin LO Aston!

...och din mammas med!

Jozebelle sa...

Aston, du vet hur man håller på med lego, det ska vara där, där och där sen en där NU är det bra!!!!! Sen en inramning som det är på tavlor och mammas LO, Toppen Aston. DU är favoriten helt klart! Kraaaaaaam

Charlotte Ravn sa...

Hvor er du dygtig Aston, sikke et fint LO du har gjort! :)...Og Mamma er også meget dygtig! :)

ANNA sa...

Aston: Superfint, många tjejer och tanter som är vuxna och pysslar gör inte lika fina och fantasifyllda saker.

Å LEGO, det är världens bästa leksak.


(helt sant, folk är föööör försiktiga i sit skapande, Artons layout är ju bra på riktigt)

Epona sa...

Vad duktig du är Aston, vad fint du pysslar!

Anonym sa...

Jättefin Aston! Jag tycker faktiskt den är mer lekfull än din mammas, din är så busigt härlig! Och så är det fint med mer gula legobitar i mitten och de gröna lite mer runt om.
ninaerica