lördag, juli 26, 2008

Gaaaaah, vad det är VARMT!

Jag vet inte exakt hur varmt det är, orkar inte ens ta mig till termometern och kolla... Men det är en bra bit över 30 grader iaf! Puh! Det är faktiskt första gången jag riktigt klagat på värmen, annars älskar jag värme och sol. Man anpassar bara sitt läge i sol/skugga till vad som känns bäst. Men det är ju första gången jag är höggravid på sommaren, och det ÄR jobbigt idag! Jag har till och med varit gråtfärdig över att det är så varmt idag.

Mina underbara svärföräldrar var och köpte en bordsfläkt till mig, så den senaste 1,5 timmen har jag suttit inomhus i skön fläkt och redigerat bilder. Puh!

Så många foton har jag inte orkat ta idag, vi upplever ju inte såååå mkt när jag inte orkar röra på mig ;-) Eller jag upplever inte så mkt iaf. Robin, Martin och Fredrik kom precis hem från en 1,5-2 tim lång båttur, men jag höll mig hemma.

Kl 3 imorse, soluppgång!!


När jag vaknade till imorse så var Ludde här och han och Fredrik rakade varandras hår på broderligt manér :-)


Och så var jag, Fredrik och Ludde ner till bryggan i drygt 2 tim. Efter 1 timme i solen så tog jag mig in i land igen och satt i skuggan istället...

2 kommentarer:

Kristin sa...

Jag har kommit fram till att man får klaga på värmen när man är gravid. Är själv en tjockis i v.32 så jag klagar bäst jag vill, och just nu är det oliiiidligt varmt även här i Trollhättan.

Smält inte bort i värmen!

Hälsningar, Kristin

AnnaG sa...

Vet hur det känns Hannes är ju född 19:e aug förra året. Jag var väääldigt glad för att vi hade flyttat till vårt nya hus med källare.Kallt fotbad är skönt om man inte har tillgång till bad.
Lycka till nu sista veckorna!