torsdag, juli 17, 2008

Imorrn är det v34

Magen växer, jag likaså :-) Nåväl, tungt är det och efter en dag på stan är jag heeeeeeelt slut och får vila en hel dag efteråt...

Tog några snabba bilder nu mitt på dagen, bara för att dokumentera lite.... Går in i v34 imorrn, VART tar tiden vägen? Vet att jag skrivit det förut, men det går onekligen fort och det är 6 v kvar till beräknat födelsedatum.

Här ser ni den vy jag ser mestadels av tiden *s* Ser inte ens mina egna fötter när jag tittar ner mot golvet ;-)


Från sidan...


Bebis har "klagat" lite idag, h*n har sparkat väldigt mkt under den period som jag plockat ihop scraptidningar som blivit tingade och ska skeppas iväg. H*n gillar inte när jag ilar runt för mkt, utan vi ska softa och ta det lugnt ;-)

Men annars är Bebis en lugn bebis i magen, h*n sparkar ju varje dag. Nån enstaka gång får h*n in en pärla som känns, men det är inte ofta... Och oftast så luras h*n när nån annan försöker känna sparkarna, då sparkas det inte alls trots att h*n sparkat precis innan *asg*

Var hos barnmorskan i måndags, allt ser toppenbra ut och jag har bra värden, magen växer helt enligt kurvan och Bebis är i princip fixerad nu... Eh, det kändes väldigt tidigt att h*n är nästan fixerad i början av v33 och det är inte mitt första barn... Å andra sidan känner jag att Bebis ligger oerhört långt ner i magen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Helene,

Ooo så spännande.. 6 veckor det är ju ingenting mera!!
I alla fall har jag en utmaning till dig i mon blogg, OM du vill och har tid och lust såklart!!
http://katleenscrap.blogspot.com/
XXX
Katleen

Zarah sa...

Vilken fin bild! (Den första - de andra med - men ffa den!)

Du - kom förbi på Nook och lek - vi har Virtual Crop! :D

Anonym sa...

men tiotta du HADE ju uppdaterat med magbilder de missade jag :-D den med våran vy på måste jag sno idén till .-D ska fota den senare i graviditeten för de är ju bara vi som ser det så å det är ju de man går å kikar på hela tiden, går å kikar ner på magen å klappar den å funderar på vem som är där inne .-D

tack för våran pratstund :-D

kramar

Unknown sa...

Jätte fina foton och vad spännande att det börjar närma sig!!!!!

Anonym sa...

Oj, sicken mage du har! :)
Men du, nu har jag suttit här och klurat över den andra bilden ett bra tag... Du måste ha donat med den i fotoshop va? Det där är inget original? Eller så är min hjärna helt trött, men jag får inte till det med backdelen och armen... :S

webmosterhelene sa...

TACK :-) Det går onekligen fort, så det är lite skrämmande faktiskt :-) Mysmasken, nedersta bilden är inte fixat i photoshop (mer än att jag beskurit den lite lite för att få bort en större del av min arm). Jag håller kameran långt ner, ungefär i maghöjd... Därför är perspektivet lite annorlunda ;-)

Sanna F sa...

Jätte fina foton på magen!