onsdag, april 23, 2008

Bebismagen i slutet av vecka 21...

Bläääää, vad jag är trött på vår MÖRKA lägenhet! Man kan aldrig få några fina bilder utan blixt inomhus och så måste man ändå stå nära fönstret och får då tråkiga skuggor från fönsterbrädan....

Nåväl, jag bestämde mig att ta magfoton I ALLA FALL! Struntar i skuggorna! Det har gått nästan 6 veckor sen jag tog foton senast och tar jag inte idag lär det ju dröja ännu längre. Så jag riggade upp kameran trots mörkret, skuggor OCH att jag fick använda blixten. Den här gången är det viktigare att MAGEN får förevigas!!

Är i slutet av vecka 21 nu (20+5), är över halvvägs nu! Det går otroligt fort!

Här är jag och magen... Ett litet pyre är det därinne som mår så bra och sparkar precis varenda dag :-) Häromdagen fick till och med Fredrik känna två rejäla kickar på utsidan ;-)













Känner mig både stor och inte stor... Stor för att mina armar är "tjocka" och att jag får dubbelhaka på fotona ;-) Inte stor eftersom jag inte är så bred och magen gör att jag ändå känner mig vacker :-) Det är värt varenda dubbelhaka och sånt iaf ;-)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad härligt! Så mysigt att känna sparkar! Vilken mage du har fått redan. Jätte fina foton :-)

Anonym sa...

Åh vilka fina bilder.. du gör rätt som skiter i allt runt omkring, vad gör väl skuggor o skit!?
Jag fattar inte vad jag tänkt med, har inte fotoat min bula förrens nu sista månaden..har Bf på Lördag.
Också kallar man sig scrappare!!
Kram// Anna

Marie - Med mina händer... sa...

Du är jättefin, Helene! Kram från Marie

Anonym sa...

Åh vad mysigt det ser ut! :D
Lycka till med allting!
Kram Kicki

Anonym sa...

Jag tycker att du är fantastiskt vacker! Kul att du klätt upp dig på bilderna (=scrapvänliga hihi), kul att du delar med dig!

ylva sa...

de är superfina allihopa ju! eller rättare sagt, du är superfin! fast jag tycker att du ska sätta kameran i handen på den blivande pappan och gå en promenad i vårsolen om den finns. tror att ni kommer uppskatta alla tre att få se hur fin du är i hans ögon ;).

kram kram,

Anonym sa...

Åhhh, gillar den där du har en tröja med cirklar. Don't worry, när jag kommer till stan kan vi fota bebismage :D
Tycker de är finast sådär runt 7:e månaden iallafall, i 9:e är de liksom fööör stora för att vara fina längre.

Anonym sa...

Hej Helene!
Allt ser ut o vara bra med dig, fin mage har du o allt!
Jag tycker den svart/vita tröjan eller tunikan som du har på ena bilden är jättefin, undrar så var du handlat den?
Jag jagar kläder som en galning, men hittar inget :o(
Ha en bra dag, kram Sandi (mb)
sand77ra@bredband.net

Christine sa...

Vilken söt liten "bula" =)

Kramisar!!

Anonym sa...

Du är jättefin!

Jozebelle sa...

Jag tycker du är jättefin!!!!

Kika in i min blog sen när du kommer från eventet för då har detnog hänt saker....

http:://jozebelle.se

Ulrika aka LillBlomman sa...

Åh vad fin du är!! Själv är jag bara STOR!! Supersvullen redan och känner mig inte alls någe snygg! Är i vecka 19 nu men har inte känt ngt ännu. Hoppas att ryggen håller och att du får ett härligt event!

Anonym sa...

Du bär din mage jättefint! Du ser så tjusig ut på bilderna! Kram

Åsa (asali) sa...

Jättefina bilder!! Men vad mer kan man vänta...alla bilder på gravida kvinnor blir fantastiska eftersom Ni gravida är fantastiskt vackra!
Har själv fått agera fotograf åt en gravid vän som har bf om en vecka. Hade samma förutsättningar som dig...dåligt ljus och var tvungen att fota med blixt. Men jag tyckte att de blev fina ändå. Du är välkommen in o kika på dem och säga vad jag skulle gjort o inte gjort...är ju ingen mästerfotograf som du =)

//Åsa

Laila sa...

Underbara bilder. Du är så fin på dom.

Anonym sa...

Vilken vacker mage!! Du ser så otroligt vacker ut! :-) Du passar att vara i välsignat tillstånd!

kram
ScrapKia
Kicki