tisdag, januari 13, 2009

Aston 4 månader!!!

Tiden går så FORT! Tänk att Aston redan är 4 månader (det blev han igår!)... Ojojoj! Idag var vi på bvc för vägning och mätning. Han är nu 64 cm lång och väger 6235 g... Helt perfekt alltså!

Aston äter nu smakportioner av majs, potatis och havregröt. Han äter bra av sin ersättning. Sover gott om nätterna, är fortfarande en kvällssuddare som tycker om att vara uppe till 21-21,30... Sover till 8,30-9 på morgonen med ett matpass vid 3-4-tiden ungefär. Vill helst av allt stå i våra knän och hoppa, men annars är han nöjd om han bara får vara med :-)

Här är dagsfärska bilder på sötaste killen i sta'n!

(du vet att du alltid kan klicka på mina bilder för att se dom lite större och skarpare?)

Och så de "gamla" bildcollagen som lite jämförelse....






9 kommentarer:

Anna sa...

Vad han har växt lilla skrutten. Det går så fort bara.

Kan du fatta att min bebis som jag hade med upp för 6 år sedan börjar skolan nu...

Vinterkramen Anna

Anonym sa...

men ojojoj vad tiden går fort :-o fasten de känns som att den går extreeeeemt sakta för mig just nu ;-)
kramar

Angela sa...

Ja han kan nog vara det sötaste som finns tror jag...

JenJen sa...

Åh, här ser man ju verkligen vilken skillnad det är från månad till månad! Visst är det härligt (och en smula vemodigt) att de börjar bli så stora nu, våra september-bebbar :) (sjögurkan från fl)

Millanprillan sa...

Han är ju helt bedårande! :) Blir dock lika irriterad varje gång jag ser sådana här fina ramar med tre kort brevid varann - jag kan nämligen inte göra sådana! :( Har läst din tidigare beskrivning om hur man ska göra, men hur jag än letar så hittar jag inte den där handen med tummen och pekfingret (burn tool?) i Photoshop. Grrr... Kan det vara å att jag har en för gammal version, eller?
Kram Millan

Millanprillan sa...

Uhum, men jag kan ju inte flytta bilderna, för med den "vanliga" handen händer det inget när jag försöker dra in bilderna till det nya fönstret...? Jag kan bara kopiera bilderna, men ej klistra in dem i det nya fönstret heller.
Tack för extremt snabbt svar, förresten! :)

Millanprillan sa...

Ok, känner mig helt senil... nu är jag med så pass långt att jag får in bilderna i det nya fönstret, men de läggs ju ovanpå varandra, och när jag flyttar dem så försvinner de bakom den grå kanten? Har Adobe Photoshop 7.0

Millanprillan sa...

Wow! Jag tror att jag hittade det :) Ändrade storleken på arbetsytan. Nu ska jag bara klura ut hur man gör en ram runt bilderna! Tusen miljoner tack för ovärdelig hjälp!
Kram Millan!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Grattis på 4 månaders dagen lite sent men men. Visst är det skoj med "riktig" mat! Vad skönt att han äter så bra! Viggo kör med majsgröt än så länge. Du har en liten award i min blogg, om du vill. Hur som så ville jag gärna ge just denna till dig! Kram!