torsdag, januari 15, 2009

Dagens foto #15 - 090115

"Gatukonst".... Är det inte häftigt hur storstaden kan bjuda på fantastiska överraskningar där man minst anar det? På en promenad hem från Söder får jag syn på denna stickade blomkrans på en kaj vid Gamla stan... Stickad graffiti i sin ädlaste form! Jag bara älskar att uppleva och upptäcka!

Överraskande, oväntat, annorlunda, vackert! Tack till dig som stickat denna, du har iaf förgyllt EN stockholmares dag :-)



Kika in på bloggen deras :-) Det satt ett visitkort på kransen, urcoolt!

-----------------------------------------------------------------------------
Kika in HÄR för att se länkar till de andra duktiga "Dagens foto"-fotografer

8 kommentarer:

Ejris sa...

men åh så coolt. Vilka sköna ider =) underbara foton på din lille prins med

Anonym sa...

helt underbart!

Anonym sa...

Oj vad coolt! Vilken färgklick!

Du har något att hämta inne hos mig... :)

Monkan sa...

Vilket kanonfoto du har här. Gillar färgerna massor.
Monica

Jane.D sa...

Efter att ha tittat på dina härliga foton av Stockholm, börjar jag allvarligt att fundera på om det inte är på tiden att jag besöker vår huvudstad och ser allt det fina med egna ögon.

Underbara foton!

Hemmabloggaren sa...

Gaah, mer sånt till folket. Tänk vilket jobb som ligger bakom, underbart.

Anonym sa...

Åh vad fint! Visst blir man härligt glad när man ser något så oväntat och vackert när man är ute?
Jag såg i ett tidigare inlägg att du svarar på frågor om man har några så jag tänkte fråga lite:) Är hlet ny inom fotografering och har köpt en Nikon D60 med 18-55mm objektiv men skulle vilja ha fler... grejen är bara den att jag inte vet vad jag bör köpa för något... vill gärna ta fina porträttbilder på nära håll men även bilder på längre håll.. har du några tips? hälsn. Therese

JenJen sa...

Kan man tänka sig, den gjorde sig bättre på bild än i verkligheten. Kan man kanske tacka en duktig fotograf för :) Mycket trevlig promenad förresten!