fredag, maj 14, 2010

Dagens foto - 100514 - skapa sitt eget paradis

Vi försöker skapa vårt eget lilla paradis! För både små och stora!

Med begränsade pengamedel så försöker vi göra det hemtrevligt och mysigt. Jag har inga gröna fingrar direkt, har aldrig haft trädgård förut och vet inte riktigt vad som är ogräs och vad som faktiskt kommer bli blommor *s* Spännande är det!

Vacker blomma med rosa fågel, benvit kruka och två rosa ljushållare står på bordet... Här ska nog min sten ligga som jag fick häromdagen, tror det skulle göra sig fint därute på altanen.


Fikapaus! Aston ville inte äta nåt efter vilan... Han åt lunch vid 11,15, sen åt han inte förrän 17,45... Vi lyckades truga i honom lite lite bulle och lite saft. Vet inte om han håller på och få fler tänder mitt i det onda med munnen och så.


Aston har fått två nya gungor idag och så köpte jag sand till hans sandlåda. Gissa vilken kille som var ute i sandlådan i fleeeeera timmar???!!


Tjoho, vad det här är härligt!


Gräva lite och så gräva lite till! Älskar den här bilden, vet inte vad det är med den i sin operfekta form :-) Den bara talar så mycket till mig!


Och så blev det en egen liten skyddsängeln i den nyinköpta blomkrukan, som dignar av fina blommor - planterade i egen jord från komposten ;-)


Ja, vi försöker skapa vårt eget lilla paradis här i vårt 70-talshus :-) Vi påtar lite här och lite där och så småningom ska det nog bli riktigt riktigt bra det här!

2 kommentarer:

Linda Persson sa...

Härliga bilder...I skåne är det kallt och regnet vräker ner. Så sköööönt!!! (:

Elin sa...

Vilka underbart söta ljuslyktor (de rosa). Vart kommer de ifrån?

Och sen det där med trädgård... man lär sig med tiden. Och vad som är ogräs eller inte, det avgör man ju själv. Det finns ju mycket som de flesta tycker är ogräs som faktikst är jättefint!