fredag, maj 28, 2010

Inspiration, stil, utvecklas...

Ibland hamnar jag i små små svackor i mitt skapande, jag älskar att skapa men emellanåt tycker jag allt jag gör ser likadant ut. Där är jag nu! Har massor med fantastiskt material att skapa av, både underbara dt-kit och endel egeninköpt material - men jag har svårt att hitta fokus, svårt att skapa nåt nytt som jag inte gjort tidigare, nåt spännande, nåt nytänkande... Jag vet inte, det känns verkligen som om allt jag gör är likadant precis hela tiden *s*

Jag vet att jag kommer ur denna svacka även denna gång, vips så släpper det. Men just nu känns det som om fingrarna och själva lusten att skapa vill mer än den får ut. Har idéer att prova, kurs att planera, massor med foton att scrappa och minnen att skriva ned... Men det är stopp! Vad ska jag hitta på, hmm...

Nåja, kanske det släpper om jag skriver det här...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att det släpper för dig snart och att du kan skapa igen. Du gör alltid så mycket underbara saker. Själv har jag haft en block i över ett år och kan inte komma över den hur mycket jag än önskar och längtar. Kram

Helena Påhlsson sa...

jag har hhaft miniblockar framförallt har jag känslan av allt ser likadant ut... Skapa gör jag ändå ( nödvändig meditation) men jag gör kort eller altrar istället och sen har det släppt. Gå en kurs är ju med kul.. finns tyvärr inte så många i sverige för oss erfarna men du kan gå online, elelr besöka bloggar du inte brukar besöka... Det har hittills funkat för mig !

Marie/Mison sa...

När jag hamnar i sådana faser brukar jag göra minialbum. Det har funkat bra flera gånger. Sen söker jag mig till nya blogga också.