måndag, september 27, 2010

Älskade lilla Myran i magen!

Hej, det är jag som är Myran! För några veckor sen fick ni se mig då jag var mycket mycket mindre. Nu är jag hela 18 veckor och 1 dag i mammas mage, är drygt 18-19 cm "lång" och väger hela 200 gram. Jag är den finaste Myran i hela världen, ja det säger iaf min mamma och pappa!

Jag visade upp mig från min finaste sida, de fick se alldeles skarpa och fina bilder på ultraljudet idag. Jag låg med ena handen vid kinden/hakan, viftade lite med fingrarna och låg även med fötterna i kors (precis som storebror Aston - och garanterat de flesta bebisar i sina mammors magar).


Allt är perfekt med mig, säger dom. Alla delar sitter där dom ska, jag har 10 fingrar och 10 tår, fin huvudform och vacker näsa... Hjärtat såg fint ut, med 2 kamrar och 2 förmak som jobbade perfekt i balans. Magsäck, njurar och urinblåsa funkar perfekt, så de vet att jag dricker och så därinne i magen. Märkligt vad mycket dom kan se på ett ultraljud egentligen.


Ryggraden är fin den med, mamma och pappa fick se hur kotorna med sina tre utskott på varje kota såg ut på mig.


Nu får vi bara hoppas att resten av resan till världen går fint och att jag och mamma får fortsätta må så här bra. Runt omkring den 26 februari 2011 så tänkte jag visa upp mig för omvärlden på "riktigt" Bra, va?!

Och HÄR är storebror Aston, då han låg i mammas mage :-) Jag lovar att jag kommer vara minst lika söt som han är!

3 kommentarer:

Wildärtan sa...

Åh vad skönt att ni fått så fina besked! Myran ser jättefin ut:-)

Sanna F sa...

Meeeeeen vad kul! Grattis!!!!!

Petra - Mamma till Kevin och Nathalie sa...

Va spännande :) GRATTIS :I Kram