onsdag, september 08, 2010

Borsta tänderna...

Imorse borstade Aston tänderna, som varje morgon. Han ville stå framför tv:n och titta på Björnbröder. Ok då...

Han har för ett tag sen upptäckt att vi andra spottar då vi är klara med borstningen och ska såklart göra detsamma, men idag ställer han sig och tänker spotta på vardagsrumsgolvet. Då säger jag: Nej, Aston, man spottar i badrummet.

Han springer såklart in i badrummet och tänker spotta på golvet. Där fick jag för att jag var otydlig i mina instruktioner.

Vi korrigerade det hela och Aston sköljde och spottade som man ska i handfatet i badrummet ;-)

Där ser man hur tydlig man ska vara *s* Även små barn gör som man säger. Hihi...

{Bloggar på språng med min iPhone}

2 kommentarer:

Wildärtan sa...

Hahaha - underbart!

Lilla07an sa...

Nu får du ta å uppdatera, Helene! Jag vill ha nåt å läsa :)
Kram /M