tisdag, december 06, 2016

DAG 243 - lugn promenad

För ett år sen skulle jag inte säga det här, men nu.... Hahahaha, man förändras verkligen på kort tid! Jag har TRÄNINGSABSTINENS!!! Jag vill träna NU!! Det är två veckor sen jag tränade nu och det känns som om jag tappar allt jag byggt upp. Jag vet att det inte är så, men det känns som det.... 

Att tillåta sig att vara sjuk, att verkligen vila och INTE träna är viktigt. Men ack så svårt! Det är svårt att bara "lägga av" och softa istället. Vissa dagar har jag mått bättre och tänk: "Idag kan jag träna, men det är bäst att ta en vilodag till för att vara på den säkra sidan". Senare på kvällen har jag mått sämre igen, så beslutet att vänta har varit rätt! 

Inatt har jag hostat som en galning och inte bara torrhosta samt har grym huvudvärk, vilket innebär att jag fortfarande väljer att ta det lugnt. Kanske kan bli frisk till helgen?!

Men bara för att så tog jag mig iaf en promenad på 2,6 km idag, en MKT lugn promenad där jag inte jagade tid eller sträcka utan bara att röra mig.... Så skönt, men det blev hostigt såklart... Behövde röra på mig även om det blev lite strosande i kylan!

Inga kommentarer: