tisdag, december 20, 2016

DAG 257 - 9 månader på Itrim

BAM! Det har nu gått hela 9 månader sen jag startade min vikt- och hälsoresa på Itrim! Det är ett av de bästa och viktigaste besluten jag tagit på många många år! Att lägga tid och fokus på min hälsa har även fått familjens fokus att skifta lite. Barnen har lämnat godislöfte (där de inte rutinmässigt äter godis varje fredag och lördag utan endast vid speciella tillfällen såsom kalas t.ex) och sambon dricker mindre alkohol och äter mer grönt (och då var det inte mkt alkohol eller lite grönt innan heller).... Men det är medvetna val som invisterar i våra liv och vår hälsa!

Så står du i startgroparna till att förändra ditt liv, så är det inte bara ditt liv som förändras utan säkert många andras också. Jag har flera kollegor och bekanta som valt att börja på Itrim eller som står i startgroparna, och de hävdar att mkt är min förtjänst. DET glädjer mig, eftersom jag verkligen tror på konceptet som Itrim erbjuder. Att fokusera på helheten, att sätta upp realistiska mål och få hjälp på vägen! Kan det bli bättre än så?!

Än så länge håller jag min vikt och nu har jag påbörjat min träning igen! Det känns skönt att komma åter på banan igen, även om jag fortfarande dras med lite hosta. Det känns dock superbra i kroppen och jag tränar än så länge SUPERLUGNT! Att gå tillbaka och köra lika hårt som innan jag blev sjuk går ju inte... Trots att första passet förra veckan verkligen var SOFT och försiktigt så hade jag träningsvärk dagen efter, det säger kanske hur fort det går "utför" hahaha.... Eller kanske mer om hur pass mkt hårdare jag körde innan än vad jag tror?! 

Inga kommentarer: