onsdag, maj 24, 2006

Gjort en pekbok (eller två egentligen)...

Den ena ska till Jane och hennes butik Scrapaddicted Några av de andra dt-medlemmarna har ju varit duktiga och gjort saker som hon har i sin butik :) Jag tänkte oxå vara lite duktig ;-) Gillar verkligen det här konceptet, att scrappa en pekbok :) Det är ju lite pillerill såklart, eftersom man får göra sidorna på plats och man inte kan ha några bulliga dekorationer. Men det blir klart häftigt :)


Nästan klar

Bägge böckerna, i stort sett identiska


Klart :) Gillar verkligen de här pekböckerna med färdiga flikar :) Det blev en så häftig effekt, framförallt med tanke på att vi "bara" är 4 personer i familjen :)

Har valt att ta ett relativt mörkt sepiafärgat foto var på oss (det får inte vara oranget tycker jag, utan man ska bara kunna ana den bruna/oranga tonen i fotot) , ha en färg per uppslag och sen koncentrera mig på vem vi är i familjen och vad vi gillar att göra.


Första sidan, om mig :) Den här stämplade stjärnan finns på alla sidor, även om man inte ser det på alla bilderna.


Om Fredrik

Om Robin


Om Martin

Har använt en hel del material:
Cardstock, mönstrat, garn + monogram: Basic Grey
Fluid chalk: ColorBox
Blomma, fuzzy Rubons + foamstamp-stjärna: Heidi Swapp
Metallic Shade: Lil Davis Design
Knappar: Foofala
Floss + ministämplar: Karen Foster
Stämplar: Stampendous (på flikarna) + Technique Tuesday (cirkel + swirl)
Ink: Ancient Page
Akrylfärg, magnetsstämplar (våra namn) + foamstamp: Making Memories
Övrigt: pekbok, pennor

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh så underbara!! Nu får jag också börjar leta efter pekböcker... borde ju ha ett gäng tycker jag!! ;)

Julia sa...

Asså du, den är helt fantastiskt snygg din bok!!! Jag tror jag dööööör... :D Vad är det för sorts bok du har som grund? Den är helt perfekt!! Vad kan jag säga... grattis till att du är så fantastiskt duktig :D
//Julia

webmosterhelene sa...

Tack tjejer!! Är riktigt nöjd faktiskt :)

Julia, jag har köpt denna pekbok från Åhléns, kostar 32 kr... Gillar den massor! Och funderar på att gå och köpa en eller två till, gillar flikarna nämligen *s*

Marie sa...

den (eller de) är bara såå SNYGG! och vilken bra idé! Jag blir ju jätteinspirerad, kanske skulle jag också ta och köpa mig en liten bok på åhléns... :-)

Anonym sa...

skrev på scrappiz också för jag tycker att den är så himla fin din pekbok. nu kom jag förbi bara för att jag glömt att se efter hur du hade gjort själva boken egentligen. så var det en riktig! häftigt... och inspirerande :)!

evangeline

fridakarolina sa...

Grymt imponerad av hur fina de här pekböckerna blir, sugen på att scrappa blev jag oxå! Urfint med stora foton som täcker en egen sida och läckert med "flikarna".
*
Du är SÅ duktig och bra på att scrappa. Jag beundrar alltid det du gör! Men är dålig på att kommentera...;)

Anonym sa...

kanonfina böcker du gjort!! Måste kolla om jag har kvar några gamla som tjejerna har haft och testa jag me =)

/Camilla sa...

Oj, vad läckert! Dags att börja kolla efter pekböcker kanske då :)

Anonym sa...

Helt underbara är det!

Anonym sa...

WOW Helene, den här boken var ju helt enkelt u-n-d-e-r-b-a-r!!!

Emelie sa...

Vilka superfina pekböcker!!
Ja, du är makalöst duktig tjejen.
Läste i din blogg att du har en så duktig son som gått MVG på provet, så skoj!Detta trots att han var sjuk.
Kul när de tar skolan på allvar

Kram Jeanette

Anonym sa...

Himmel vilken superfin pekbok med helt underbara foton och vad jag blev sugen på att göra en själv. Du är en av mina scrapidoler, du är bara så duktig!

webmosterhelene sa...

Tack alla söta rara! Ni är för snälla och go'a!! TACK!