måndag, december 03, 2007

Julemys + Martins gitarr....

Nästan varje år känner jag mig lite "stressad" över att julen är på väg, jag älskar verkligen julen men det är så många måsten med julen oxå. Överallt läser man om folk som tycker det är mys, men visst måste det finnas de som känner att det blir lite för mkt med allt städ, bak, fixande och trixande?! Missförstå mig rätt, jag älskar verkligen julen, men inte alla de krav som jag sätter upp på mig själv...

Jag har verkligen dragit ner på mina krav på mig själv och lagom till första advent och Robins födelsedag städar vi och pyntar lite i lägenheten och inte mkt mer. Om det blir bak eller annat före jul brukar man få se... Lussebullar och pepparkakor brukar det bli iaf :)

Här är vårt pyntade kök, med lite nya julgrejer för året (de lysande kulorna i fönstret, tomten på granrisen under adventsstaken, dukarna och ljuset med tomten på fatet på bordet). Är så nöjd med mina inköp :)


Närbild


Och så måste jag dela med mig av en bild på Martin. Så här ser vi honom mestadels av tiden, i fleece-morgonrocken och med elgitarren i knät. Elgitarren köpte han för de födelsedagspengar han fick i present för några veckor sen. Han har spelat akustisk gitarr i 4 år och fick ärva en gammal elgitarr för någon månad sen, men ville ha en ny också (då har han den gamla hos sin pappa och den nya här). Han spelar så fingrarna glöder *s* Det är rätt ofta man får höra honom blåsa på fingrarna för att det värker i dom ;-)

2 kommentarer:

Anna sa...

Gud så mysigt fönster!

Undrar just om han tänker toffla omkring i den när vi är där. :O)

Vinterkramen Anna

Monica sa...

Det är klart att det blir stressigt också, men det är bra att dra ner sina egna förväntningar för att inte bli besviken! Jag hade ett hemskt år förra året, men nu är det härligt!