söndag, oktober 24, 2010

Dagens foto - 101024 - dags att renovera Astons rum!

Nu har vi bott i vårt älskade hus i drygt 7 månader, våren och sommaren har kommit och gått och nu är vi mitt i hösten. Den tid vi bestämt att vi skulle ta tag i att renovera Astons rum... Vi har bara så svårt att få till det med tid mellan mina jobbhelger och de få helgdagar som vi är lediga tillsammans. Men idag bestämde vi oss: NU sätter vi fart! Punkt slut!

Så in och röja ut alla Astons leksaker och de få möbler han har.


Den här garderobsväggen ska väck! När vi tog bort den inser vi att den suttit där sen huset byggdes *s*


Nöjd kille som får hjälpa till att banka och fixa


Aston ser mer förvånad ut än nöjd, MEN han är nöjd! Det lovar jag!


Duktiga arbetare minsann!


Efter lunchvilan bestämde Aston att han ville banka lite mer, så upp med pappa på en stol och han själv på en annan... Sen så bankade de lite på spacklet som ska bort... Fast det här är mest för gallerierna, för det hände inte så mkt med spacklet ;-)


Här är vi typ nu... Eller vi har dragit ner ännu mer tapet och tjocka lager med spackel och ytterligare ett lager tapet osv... Det blir nog bra när det är klart ;-)

3 kommentarer:

Lilla07an sa...

Härligt att få göra om lite :) Ska bli spännande å se hur det blev sen.

/M

Susanne sa...

Åhh, vad roligt! Jag har bott i en badrumsrenovering sedan i somras och även om jag är trött på eländet så planeras det för resten av huset i mitt huvud ;-)

Ska bli kul att få se resultatet sedan!

Jozebelle sa...

Det ska bli kul att se när det blir klart.