söndag, oktober 31, 2010

Magfoton v23+0

Här kommer de första magbilderna... Ja, jag satte kameran i handen på Fredrik nu på förmiddagen och han tog några snabba foton på mig och Myran... Han och Aston ska iväg och inhandla saker till renoveringen av Astons rum, jag ska snart åka till jobbet. Så jag har en skrynklig blus på mig, är nästan osminkad...

Men hej, ni är väl mer intresserade av Myrans bo än hur jag ser ut ;-)

Tyckte det var skoj att ta just idag, för idag går jag in i vecka 24... Tiden går fort!!!


Jag är rund och go', MEN jag väger precis samma som jag gjorde med Aston i samma vecka. Har alltså inte gått upp nånting alls hittills under denna graviditet (vet att jag tjatar, men jag vill minnas det till de här bilderna...) utan har istället totalt gått ner 2,5 kg sen inskrivningen.


Från Familjeliv.se
Du är i vecka 24.
Du har gått 23 fulla veckor och 0 fulla dagar (v23+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 26 feb 2011
Du har 118 dagar kvar till beräknad förlossning.

10 kommentarer:

Lilla07an sa...

Men, titta. Där är du ju!
Min tro på en flicka blev starkare nu. Spännande å se om jag har rätt :) Å du din lurifax, du vet väll du ;)

/M

Anonym sa...

Men, det är väl inte bra att gå ner i vikt när man är gravid?

webmosterhelene sa...

Jo, om man står under övervakning av barnmorskor och läkare, och att anledningen är att jag är på gränsen till ohälsosam övervikt och jag står still/har gått ner pga bra matvanor och motion så är det bra. Både för mig och för Myran :) Jag går på kontroller var 3:e vecka och har gjort det sen v10, vilket man i normala fall inte gör då ofta som omföderska :)

hannah sa...

Åh vad vacker du är! Fina fina magen.

Claudia79 sa...

Du är jättefin, gumman!!! Verkligen och jag tycker du ska vara stolt över dig själv att du lyckats med vikten så bra! KRam kram<3

Jenny sa...

Fin mage!

Millanprillan sa...

Jag tycker att alla gravida kvinnor är vackra. och du är absolut inget undantag! :) Grattis till en utmärkt vikthållning, och lycka till!

Kram Millan

Ulrika aka LillBlomman sa...

Du är så fin!!!!

Eivor/Ejja sa...

Vilka fina bilder! Du är ju jättevacker!
Vad duktig du är som kan hålla vikten så bra, en stjärna till dig!

Trevlig dag!
/Ejja
www.eivor.blogg.se

Anna sa...

Grattis till den lilla inneboende myran. Hoppas att ni mår bra!
/Anna