lördag, oktober 02, 2010

Simskola på lördagar

Vi är galet förtjusta i att simma i vår familj ;-) Ja, kanske inte långfärdssimma då... Men att simma organiserat i babysim och simskola. Det måste bero på mammans låååånga karriär inom babysim och simskola, det går ju INTE att frångå det sätt jag levt på i så många år. Att jag för tillfället inte jobbar som instruktör ska inte påverka mina småttingars lärande och glädje kring vatten. Det ÄR viktigt för alla - och främst små barn - att lära sig hur vatten fungerar, på ett roligt och njutningsfullt sätt utan tvång och krav. Jag står för det fortfarande!

Och som jag skrev tidigare i veckan, jag tackar verkligen Lotta på Stockholms simskola för att vi får simma hos er!! Vi har så roligt och vi hoppas såklart att även lilla Myran ska få äran att växa upp kring och i vatten hos er :-)

Idag valde Fredrik att stå på kanten för att filma och fotografera lite medan jag och Aston lekte runt i poolen. Vi tränade övningar och hade en hel del fri lek oxå, precis som det ska vara!


Det ser ut som om vi är nästan ensamma i gruppen, men Aston går i en vanlig grupp fullt av barn (om än att det var lite färre barn idag, men det var ändå en 6-7 st där)... Men jag har valt foton där inga andra barn eller föräldrar syns, det vete 17 om de vill synas på min blogg ;-) Respect u now!


Ögonkontakt och uppmuntran, sååå viktigt! Bra, Aston, bra resulterar i att mamma får höra "Bra, mamma, bra!" gång på gång ;-)

Inga kommentarer: