lördag, november 22, 2008

Aston och kusinerna :-)

Idag har vi haft en lååååång och upptagen dag :-) Först åkte vi till min mamma i Enköping och hälsade på! Alla mina systrar utom Lotta var där :-) Plus Astons kusiner Isac och Leah. Vissa av familjemedlemmarna ville ej vara med på bild, men barnen har jag förevigat iaf ;-) På eftermiddagen skjutsade vi Robin och Martin till sin pappa och åkte sen vidare till Ingarö och Astons övriga kusiner Ina och Elsa :-)

Leah, världens sötaste - och lite blyg i början. Annars är Leah en oerhört bestämd dam som pratar mycket bra :-)


Isac la sig till med nån sån kaxig min *s* Men är man 7 år så är man ju stor ;-)


Buskillen själv :-)


Vacker himmel från mammas vardagsrum


Leah är bara 19 månader men kan klä sig själv! Svårt är det, men det går med lite lite handräckning...


Här kommer två foton på Aston, Leah och min syster Linda. Vill visa lite hur man kan redigera bildernas bakgrund :-) Första bilden tycker jag är fin, även om den är rörig. Den talar mycket om hur det är när vi träffas allihop.


Men mörkar man ner bakgrunden så blir det ett fotografi som mer talar om relationen mellan Aston, hans moster och hans kusin :-) Samma foto kan alltså ge olika känsla


Bus-Leah spanar in mina glasögon. Hon är såååå söt!


Sen hamnar vi på Ingarö och Elsa möter oss med ett stort flin!


Aston, Ina och Elsa leker på golvet tillsammans :-) Eller Aston tittar på tjejerna, men har superskoj ändå


Det har gått kanonbra precis hela dagen, inkl bilresorna överallt förutom hemresan sent på kvällen. Men då var Aston supertrött och det var såklart förståeligt att han var arg, ledsen mm.

Men vi kom hem vid 21.30, han fick på sig pyjamas och åt vid 21,45... Och nu sover han gott i sin säng!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å herregud vad lika du och din syster är, åtminstone ert leende, otroligt likt!

Christine sa...

!!! Jag trodde att det va du!!!
Tänkte just fråga om du hade färgat håret när jag såg kommentaren, och måsta gå tillbaka och titta igen, haha ;)

Anonym sa...

Ni är otroligt lika.
Hur gör man i photoshop för att mörka ner bakgrunden?

webmosterhelene sa...

TACK! Ja, min syster och jag är väldigt lika - det har vi fått höra i alla år :-)

Kattis - jag "fuskar" och använder det verktyg som kallas Burn tool i Photoshop. Det mörkar ner bakgrunder, men man får dra i omgångar och vara noga så det inte ser konstigt ut på motivet osv.