torsdag, november 20, 2008

Operation Spjälsängsträning

Nu har jag/vi äntligen tagit tag i Operation Spjälsängsträning ;-) Aston har ju världens finaste säng, men jag/vi har valt att ha honom mellan oss i sängen då vi sover. Alltså vi samsover... Detta eftersom Aston inte är så stor i maten, han är en liten kille och jag tror på värme, närhet och trygghet. Men den senaste veckan har det känts som en bra grej att börja träna honom att sova i sängen, om än korta stunder ;-)

Så idag har han legat här och myst... Det var riktigt skoj!


Trött och rödögd liten kille... Mamma tror det är läge att prova med napp, trasa och fleecefilten :-)


Eftersom han alltid vill sova i/på en fleecefilt som man kan dra över ansiktet, så gjorde jag likadant i sängen. Det tog typ 1 min och lite lite gråt så sov han! Ja, han har visserligen inte sovit så länge än eftersom han precis somnade. Men bara det att han somnade "själv" ;-)

1 kommentar:

Christine sa...

Filt över huvudet tror jag är det bästa =)
Det har tagit ungerfär 45 sekunder, så har mina slocknat ;)
Sötnos!! <3