söndag, oktober 09, 2011

LO: Vecka 40

Igår visades en fantastiskt fin färgkarta på SWE-bloggen, rosa och grönt lockade mig att skapa - såklart! Jag har lekt massa massa med gesso, ink, mist, utstansat.... Är så grymt skitnöjd med denna, så du anar inte....!


Ramen runt fotot är ett pappersark från en förpackning, som passade perfekt som fotoram till fotot. Jag har målat över texten mm med gesso och sen mistat och inkat lite över det hela


Massor med små detaljer, blommor, brads, bling, kakservett... Mmmmmm!


Gamla papper kom till användning igen, blev små moln och så slarviga sömmar


Den söta fjärilen har jag fått av min älskade syster Lotta, som hon köpte till mig i USA. Tagen är en gammal tag som suttit på ett par jeans. Skoj att återvända ibland




Här ser man svagt av tegelstensmönstret av gesso i bakgrunden, grön mist ovanpå

4 kommentarer:

Cilian sa...

Du ska verkligen vara nöjd med denna LO, superhärlig!

Ulrika sa...

Ja, den var riktigt fin!! Älskar färgerna, molnen och användandet av gesson!

Anna sa...

Åh vad fin, det ska du absolut vara nöjd med. (Som sagt! :) De där molnen är bland det sötaste jag sett! Är det färdiga dekorationer eller har du gjort dem själv?

webmosterhelene sa...

Tack :-) Anna, det är två stansar/punchar från Fiskars jag använt