lördag, januari 21, 2006

Nya lampor till vardagsrummet :)

Jag, Fredrik och Johan var till IKEA idag och handlade nya lampor till vardagsrummet :) Dels en ny taklampa (äntligen hittade vi en fin, så väck med den rosa) och så blev det en matchande lampa bakom soffan :) Såååååå perfekt att få ljus när man läser eller pysslar (hrm, ja... Jag pysslar ju oftast vid vardagsrumsbordet och har varit så less på det dåliga ljuset).... Sååååå nöjda vi är!

Sen har jag köpt mig en Sudoku-bok... Har inte testat det förut, men shit så skoj det är :) Det går riktigt bra, och är himla bra gympa för hjärnan :) Nu har jag bara gjort ca 4 lätta Sudoku-pussel och 2 medellätta, men iaf :)

Lotta, min syster, fyller år idag... Höll på att glömma det. Vi firar ju sällan varandras födelsedagar, men har iaf skickat ett sms... Lite sent, får skämmas, men iaf... Får göra ett kort imorrn :)

Mår fortfarande lite halvrackigt, förstår inte riktigt vad det är... Nu för ca 1 timme sen började jag iaf må lite bättre, men innan har jag varit bra seg i kolan och kroppen. Ont överallt, ont i huvudet och ryggen... Jaja, nu kan det ju bara bli bättre, eller hur?

Robin och Martin var så duktiga idag, de har varit uppe på mitt jobb och jobbat tillsammans med min chef :) De har plockat ner den gamla receptionsdisken och sen satt ihop den nya. Duktiga killar! Det är bra att dom visar sina framfötter och gör lite arbeten :) Jag var inte med dom, för det är viktigt att dom får jobba på egen hand med andra personer :)

Jo, en annan sak jag gjorde idag :) Jag sorterade mina senast gjorda layouter och satte in dom kronologiskt i albumet (tur att jag köpt fler 12x12-album, men nu behöver jag några till *s*)... Shit vad man utvecklats! Jag skulle inte komma på tanken att göra om några, det är skoj att se hur man utvecklats, men de senare är verkligen finare :) De enda jag skulle kunna tänka mig att göra om är ju de 3 resesidor jag gjort om London -03 (då jag och Paula var där), jag har ju påbörjat ett lettersizealbum istället. Så de sidorna skulle passa bättre där... Får fundera om jag ska göra om dom eller bara framkalla nya foton och göra nya sidor istället... Men korten går ju bara att ta loss och dekorationerna likaså :) Värt att fundera på, helt klart.... Men jag är så fascinerad av hur mycket man utvecklats och lärt sig!

Här är den senaste LO:n jag gjort, en om London (fast från senaste resan i augusti -05)


Nu är det dags för sängen!!! Kramelikram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Nu har jag hittat din blogg också, trevligt :)

Jag tycker att du ska behålla dina gamla London-sidor som de är och göra helt nya till ditt album, antagligen är det ännu roligare att titta på de gamla när du har hållit på i några år till!

Nej, jag ska gå och göra klart mitt livs åttonde LO, ha det bäst och grattis till bra ljus vid "scrapbordet"!

Kram!