söndag, augusti 12, 2007

Dagens foton...



Idag var vi på ett litet eftermiddagkalas hos Christer och överlämnade ett paket till honom och ett till Ludde (som fyllde år igår). Vi åt grillad korv till lunch och sen blev det lite fika med tårta och jättekanelbullar :) Så gott!

Här kommer ytterligare en dag i bilder. Sen blir det nog färre bilder, ja inte varje dag iaf *s* Eftersom jag jobbar fr.o.m imorrn... Men sommarens fotograferande har lärt mig MASSOR, testar inställningar och läser på i böcker, tidningar och leker med kameran :) Så KUL!

Nelly vill såååå gärna bada (hon har varit i en gång)... Ni kan bara ana hur hon lät *s*


Yihaaaaa! Nelly hoppade i vattnet med en rasande fart *asg* Enda bilden jag hann få och den är inte helt skarp i hennes ansikte, MEN ibland är man glad för det "lilla"


Nelly på väg upp ur vattnet *s*


Ina och Fredrik badar... De räknar 1-2-3 dyk!


Busloppan!


Och så ett gäng blomfoton... Älskar att fota blommor, synd att jag inte scrappar så många av alla dom underbara bilder jag faktiskt får... Coolt med kall blå färg


Perspektiv...


Härligt grönt


Mättade färger, nästan lite höstkänsla


Härliga skarpa färger


Ina och klätterträdet ;-)


Här kommer Pippi.... Bara gillade hur de här porslinskopparna stod uppradade


Kolla här, vilken "söting" va? Tur man har med sig kameran överallt, annars skulle man gå miste om endel härliga fototillfällen :)


En till på paddan...


Nu ska vi se om jag får nån sida gjort ikväll, eller om inspirationen inte infinner sig.

Tjing!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du är suverän på att fota!

Malin sa...

Å vilka färger!!!! Å blommorna var underbara, å paddan otroligt söt!!!
Du e duktig du :)
*kramis*

Anonym sa...

Gah, du tar sååå fina foton!

Jag... sa...

Vilka fina foton Helene! Vad har du för kamera? Jag ska köpa ny och velar mellan Nikon D80 och någon slags Canon i samma klass.. :-)

webmosterhelene sa...

Tack, tjejer!! Vad glad jag blir för era söta kommentarer!!

Yvonne, jag har en Canon EOS 350D med 4 olika objektiv + extern blixt till... Älskar denna kamera!! Har testat Nikon D80, den tar fina bilder men de blir något kalla/blåtonade för min smak... Men bilderna blir superfina...

Anonym sa...

Underbara foto!!!
Vilket/vilka objektiv har du använt här?

webmosterhelene sa...

Gulle Jenny!! På de flesta bilderna har jag använt mitt vanliga 17-85 mm:s objektiv, det är så bra att det går för de flesta bilder :) Men för blommorna och grodan har jag använt makroobjektiv, 60 mm:s

Anonym sa...

Helt fantastiska foton! Trodde bara det var jag som såg ut som en padda i badet? hmm Tur att du hade kameran med dig!
Fotot på Margeriten är helt suveränt!