onsdag, oktober 01, 2008

Idag är en bättre dag!

Ja, idag är en klart bättre dag! Aston hade svårt att komma till ro igår... Han somnade på mitt bröst igår eftermiddag och vi slumrade i soffan i 2 timmar... Vissa dagar är ju bara såna, barnen ska vara nära nära och man får absolut ingenting gjort.

Fredrik försökte ta honom på kvällen, men Aston blev helt tokig. Fredrik tittade på mig och sa "Är det såhär du haft det idag?"... Ja, periodvis var det ju så... Aston kom till mig och somnade sen gott för natten vid 22,30. Sen sov han på mitt bröst ända till kl 3 inatt. Sen har han visserligen stökat runt lite efter det, men han har iaf inte varit jätteledsen utan mer stånkat och velat äta varannan timme. Jaja, så är det *s*

Har idag tagit en långpromenad för att köpa babymassageolja till Aston och kompisen Filip. Jag ska visa Åsa kolikmassage och så ska hon även få lite tips på zonterapi för magonda små barn. Aston sov därmed i 3,5 timme i vagnen och åt inte på 4,5 timme. När han väl vaknade svepte han en flaska bröstmjölk och så gick vi till affären och handlade middagsmat och nu sover han igen. Iaf för stunden.

Under den långa perioden han sov hann jag till och med scrappa en sida, inget jag kan visa just nu. Men hann iaf scrappa en sida, om än att det var en snabb en ;-)

3 kommentarer:

Christine sa...

Vet inte om du fått tipset, men testa Minifom, som du köper på Apoteket!
Det har räddat många små magar ;)

Anonym sa...

Jag förstår pricis vilken dag ni hade igår. Jag undrar om det var nått i luften... min 5 månaders lilla donna sov inget, åt inget och var allmänt till besvär. Kort sagt fick jag inget vettigt gjort på hela dagen. Det är tur att man vet att det bara är tillfälligt! Hon var likadan som ditt lilla troll när hon var i samma ålder som han är nu. Jag slutade med kaffe och vips blev hon bättre.

Fotograferande Maria sa...

Hej! Jobbigt med magen! En lite lätt värmd vetekudde att ligga på mage på kan hjälpa. Kul att du scrappade. Det gjorde jag faktiskt med i helgen i Lysekil. Kram Maria