måndag, december 29, 2008

Fotofavoriter 2008

Hakade på Mikaelas utmaning om att välja ut sina 10 favoritfotografier för år 2008 (hon utmanar även att visa sina top 10 scrapsidor, MEN de flesta av mina favoriter är såna som kommer publiceras inom kort, så jag kan ju inte visa dom än).

Har SVÅRT att välja några få foton bara, men har hittat 10 st som fastnat lite extra då jag tänker på årets fotografier. Det är det jag gått på... De är i kronologisk ordning och inte i favoritordning *s*

Först ut ett favoritfoto på Isac då han busar med mig.


Detta foto tog jag i Amsterdam i maj, gillar det rosa mot det grå.


Allra sötaste guddottern Tilde fyllde 1 år och visade upp sin ljuvliga personlighet


Detta foto gillar jag extra mycket just för att jag fångat båda mina killar på bild samtidigt samt att det visar deras härliga utstrålning *s*


Soluppgång på landet, denna bild etsade sig fast i mitt minne just för att jag var höggravid och för en gångs skull var uppe på nätterna och fick många fina fotografier på soluppgångarna


Älskade Fredrik, tycker om detta foto så mkt. Mjukt och fint i färgerna!


Detta foto är det enda som jag inte tagit själv, utan det tog Fredrik bara sekunden efter att Aston föddes. Det hamnar dock på denna lista eftersom JAG hade tagit det om jag kunnat ;-)


Denna bild hamnar bland favoriterna just för att det visar hur liten Aston var och hans supersöta grodstil då han sov...


Ytterligare ett fotografi på Aston, denna gillar jag på grund av ljuset och närvaron


Sist men inte minst så har jag detta foto, tycker så mycket om kompositionen och färgerna!


Som sagt, det var ursvårt att välja!

Edit:
Efter nån dag så kommer jag ju ihåg detta underbara tomtefoto på Aston!! Det är en av mina absoluta favoriter, ett sånt foto man drömmer om att få! Så scrapvänligt och som lockar fram ett leende hos alla som ser det (tror jag iaf). Ville inte plocka bort någon av mina tidigare favoriter, så ni får en bonusbild ;-)

6 kommentarer:

Ellison sa...

Vilka underbara foton Helene! Så mycket känsla i dem. Kram och Gott Nytt År!

Mikaela sa...

Så många fina bilder, gillar verkligen ditt sätt att fota. Gott Nytt År!

Fotograferande Maria sa...

Hej! Fantastiska bilder!! Du har en award att hämta inne hos mig Kram Maria

Joanna sa...

Ljuvliga bilder Helene! Det märks att de betyder något för dig, och då blir bilderna på något vis ännu bättre.. det finns verkligen värme och känsla i dem!

Anonym sa...

Jättefina bilder. Fotot med stora tomteluvan var ju helt fantastiskt.

Anonym sa...

Du är en fantastisk fotograf!!

I år måste vi få till den där fototräffen :o)
KRAM