måndag, december 08, 2008

Tradera är fantastiskt!

Ja, som rubriken säger.... Så är det verkligen! Om man vet vad man vill ha så kan man - om man har tur - hitta fina kläder för bra pengar (även då frakten är inkluderad).

Jag älskar barnkläder från Ej Sikke Lej, Katvig, Småfolk, Molo, Polarn o Pyret... Och jag har fått tag på massor med grymt fina kläder till Aston för billiga och hyfsat billiga pengar.

Som t.ex. en windstopper från P.O.P för 13 kr plus 22 kr i frakt. Den såg helt oanvänd ut förutom lite fransar vid ett kantband (och de fransarna visste jag om redan då jag budade).

Eller de bodysuits och bodys från Ej Sikke Lej i stl 74 och 80 för 40-80 kr plus frakt och när de kom såg de ut som om de ALDRIG använts! Och nypriset är en bra bit över 250 kr per del...

Eller den underbara randiga bodysuiten i svartvitt från Katvig för 50 kr... Såg alldeles ny ut!

Eller Lindex ljuvliga plyschbyxor... Har fått tag på ett LITET gäng i olika färger för mellan 3-20 kr styck, ser helt nya ut! Har köpt upp till stl 74 :-)

Ja, har man tid och ork så kan man göra grymma fynd istället för att köpa nytt hela tiden :-) För mig är det sjukt gott att hitta kläder till Aston i den stil jag gillar, och då gör det mig absolut ingenting att de är begagnade - bara de är fina och i fint skick :-)

Sen gäller det att sätta en övre gräns, att man inte går över den. På vissa grejer skjuter priset i höjden, som t.ex. de underbart söta hängselbyxorna från Me and I med hjärtan och igelkottar mm i rumpan... Men hur söta de än är så är jag inte beredd att lägga hur mkt pengar som helst på dom. Fast nog skulle Aston vara grymt söt i ett par turkosa såna byxor med en röd igelkott i rumpan *s*

4 kommentarer:

JEN sa...

Härliga fynd!! Ja man kan verkligen göra galet bra klädköp där.... väntar på en jättefin NameIt-väst till tjejen för EN krona! :-O

Anonym sa...

Jag är också en tradere av rang. Har köpt mkt fint och billigt!

Anonym sa...

Ja, jag brukar också köpa och sälja mycket på Tradera. Det är så roligt att göra fynd. Med meandi-byxorna så kan jag tipsa dig om att hålla utkik på deras hemsida. Ibland har de utförsäljning och då blir de ju billigare. Och sen när de blir för små kan du ju alltid sälja dem på Tradera...

/isabeli

Erica sa...

Va??? Jag sitter på Tradera dagligen och tycker märkeskläder blir hutlöst dyra. Blir såååå avis på din windstoppervinst. Där hade du tur att inte jag satt på nätet just då :-) :-D Mina tre windstopper har jag betalat mellan 140 och 280 för.

Vi ses på Tradera! Jag letar samma märken som du och antagligen samma storlekar också ;-)