tisdag, december 06, 2011

Journal your christmas | 6 dec

6 december: Julminnen.... Det finns inget julminne som är starkare än nåt annat. Många av barndomens jular firades hemma hos farmor och farfar, det var värme, god mat och massor med barn. När jag blev äldre separerade mina föräldrar och vi firade de flesta jular med mamma. Sen jag flyttade hemifrån har det blivit endel flackande, men de senaste åren har vi valt att hålla oss hemma hos oss för att få en lugn julafton. DET är vad jag minns: lugnet, mysigheten, samvaron!


Foto taget på landet 2007

1 kommentar:

Hanna-Marie sa...

vi hade mycket flackande några år åxå efter att mina föräldrar skildes när jag var 5, lite tråkigt som barn att alla jular var helt olika så sen jag var ca 9 firades alla jular med pappa och då var det lugnt å mysigt i några år igen :-) det försöker jag ha som tradition åt mina barn att INTE flacka omkring på julafton, vi firar på ett ställe på julafton och sen hälsar vi på övriga släkt de andra dagarna.