tisdag, januari 18, 2011

Dagens mvc-besök v34+2

Ett strålande besök, men jag har känt att det sagt poff vad gäller min vikt och hur magen växt på 3 veckor. Och det stämde *hihi* Men jag är nöjd ändå, +5 kg sen inskrivning är inte mycket även om jag känner mig och ÄR stor nu. Och som barnmorskan sa, jag kan ju inte gå ut och motionera, stavgå eller promenera på de isgator som är ute. Det är värre att halka än gå upp nåt kg mer än annars.

Och att jag känner mig lite trött ibland numer är ju inte heller konstigt, jag är ju trots allt höggravid ;-)

Dagen i siffror då:
Vecka 34+2
Vikt: +5 kg från inskrivning
Blodtryck: 100/60
Hb: 124
B-glukos: 4,6
Urinprov: ua
Hjärtljud: 137-150 slag/min
Symfys-fundusmått: 32 cm (+3 cm sen sist, vilket jag känt då)
Föregående fosterdel: huvud, ruckbart och långt ner (vilket oxå känns)

Så, inget att klaga på egentligen, bara att jag gärna skulle vilja kunna gå ut och stava lite ;-)

{Bloggar på språng med min iPhone}


6 kommentarer:

Jozebelle sa...

Nej snälla håll dej lugn så det inte går som för mej, ramlade och slog huvudet i med hjärnskakning som följd!

Jag är glad att du och Myran mår bra!

Sofia - SofiaFj sa...

Här går det undan. Det är ju inte lång tid kvar. Måste kännas skönt.
Se nu till att inte vara ute och "springa" i halkan, utan vänta tills den är borta.

~Karin~ sa...

Åh, härligt att det gick bra på MVC och att både du och myran mår fint!!! Snart ses vi...och jag längtar såååååååå *love*

kram /K

Jenny sa...

Men du, nu är det inte långt kvar. Vad fort det har gått! Tycker du är jätteduktig som har tränat och simmat och stavgått så mycket. Nu är det bara slutspurten kvar :)

Millanprillan sa...

Oj, vad fort det går! Det är ju inte alls långt kvar, men som de andra sagt: håll dig inne så du inte druttar på rumpan!

Kram Millan

Maria sa...

Var rädd om dig och njut av den sista tiden. Härligt med en liten myra snart ;=)