fredag, januari 07, 2011

Den starka lilla Myran....



Det är (drygt) 50 dagar kvar tills Myran anländer i vår stora familj. Ojojoj! Hur ska det gå? Två vuxna barn och två små?! Jag tror det kommer gå bra ;-) Bara vi landar lite...

Myran är en stark liten krabat, h*n drar sina knän, kickar med sina ben och viftar för fullt med sina händer. Det KÄNNS om vi säger så. Aston var lugn i magen, klart jag kände honom - men Myran kickboxar för fullt därinne. Inga rejäla smällar, men det känns ordentligt ändå... Puh!

Har endel sammandragningar denna gång, inte heller nåt jag hade med Aston faktiskt (men däremot hade jag det med de två äldsta). Med Aston kände jag inga sammandragningar alls innan förlossningen startade, det sägs att jag måste haft det iaf - men de kändes aldrig iaf. Denna gång känner jag av dom, det trycker neråt och uppåt och allt därtill *s* Men det är ju ändå som det ska så här det är.

Jag har dragits med huvudvärk och migrän i över 2 dagar nu, det är första gången jag haft migrän under någon av mina graviditeter. INTE att rekommendera, vill jag lova! Under de tre tidigare graviditeterna har sista migränanfallet varit runt månad 3, men denna gång hade jag ett i månad 5 och nu även i månad 7 med andra ord. Blä, usch och fy! Man kan ju inte göra nåt åt det, annat än att ta Alvedon, dricka massa vatten och försöka vila bort det.

1 kommentar:

Mya sa...

Åhh!!! Bara 50 kvar! Jag har em längre bit kvar. Å tur är väl det iof. Jag behöver nog förbereda mig i 9 månader så att jag vågar föda ut krabaten ;) Nu är det typ 138 dagar kvar för mig. Det rullar på!
kram