söndag, juli 15, 2007

Fick ett samtal...

...från Nordeas Kort & säkerhetsavdelning, ja nånting sånt... Nån har tydligen snott mitt kontokortsnummer och försökt köpa saker via mitt kort. Blä och fy för såna människor!

Nu hade de fått larm om det innan någon transaktion troligen gått igenom, men nu får ju jag böket med att kortet är spärrat och får vänta ca 5 bankdagar innan jag får ett nytt kort. Mitt i semestertider...

Man må säga vad man vill om "Storebror ser dig", men jag är faktiskt oftast väldigt tacksam för att samhället har koll och sånt. Har man inga skumraskaffärer för sig, så spelar det ju oftast ingen roll även om det ibland kan kännas obehagligt. Men jag tycker nog ändå att det är rätt bra, nu fick jag ju veta detta innan det hela eskalerat och jag slapp bli orolig, ledsen och besviken.

Tack, Nordea!

4 kommentarer:

badanka sa...

VAAAAAAAAAAAAAAAAAA -helt sjukt! men otroligt att de hör av sig. PUSS

Anonym sa...

å men vad skönt att de hörde av sig! det är så himla otäckt med dessa människor som tror andras egendom är för alla,

Anonym sa...

usch vad läskigt!! Tur att dom hörde av sig.

Sommarkramen Anna

Christine sa...

Usch...
Ja, han är bra ibland, storebrorsan!! Vilken jäkla tur att dom ringde! Trodde inte att dom hade sån koll, faktiskt!

Kramis!!