torsdag, juli 19, 2007

Fjäril vingad uti Haga...

Idag passade vi - jag, Fredrik och Martin - på att åka till Fjärilshuset i Hagaparken. Jag och Fredrik har - pinsamt nog - aldrig varit där förut. Men det har vi nu rått bot på... Det var bara vi tre som åkte eftersom Robin är hos sin pappa sen igår :)

Vi hade en underbar eftermiddag i regnskogen! Tittade på fjärilar, karpar, fåglar och vackra blommor! På 1,5 timme tog jag drygt 250 foton och av dessa sparade jag runt 200 st :) Här kommer ett axplock från dagen!!!

Martin på väg in i Fjärilshuset... Diggar hans Metallicatröja, det är det bandet som gäller nu...


Paradisblomma.... Fanns massor av denna vackra blomma. Har verkligen fastnat för denna sorts blomma! Underbar!

Gul paradisblomma!! Såååå vacker!


Fjärilar fanns det såklart i massor! Tyvärr var de vackraste svårast att fånga, en blå sort. Så jag fick inga bra foton på dom :-(






The yellow brick road... Eller nästan iaf... Kanske denna väg bär mot paradiset :)


Mmmmmm, vackert!! Älskar verkligen att fotografera blommor!


Abstrakt foto :) Det är en paradisblomma....


Martin köpte en maräng i storlek a la Amerika *s*


Martin fotade mig och Fredrik oxå. Skoj att få vara på samma bild ibland :)


My love :) Tokälskar det här busiga kortet på den här älsklingen ;-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

det var superfina foton! å sonen var ju en fotograftalang han med :-D men med dem generna så har man kanske inget val ;-) ser framemot massa fina LO:s med blommor åp nu ;-)

Anonym sa...

Vilka vackra kort! Impad att du lyckats fånga fjärilar, dom brukar liksom aldrig vara stilla någon längre stund.

Anonym sa...

Vilka underbara bilder du har tagit. Vad har du använt för objektiv när du går så nära.

Maria (mek73)

webmosterhelene sa...

Tack, tjejer!! Maria: Jag har ett 60 mm:s makroobjektiv till min Canonkamera. Det är riktigt skoj med makrofotografering :)

~Karin~ sa...

Hallå raring!
Åh, va mysigt ni ser ut att ha haft det på Fjärlishuset! Många fina foton :-)

Det blev lite tajt med tid i onsdags och Elias var så trött så vi åt en tidig middag och åkte hem. Vi får försöka hitta en fikatid snart igen!!!

kraaaaaaaam /K

Sanna F sa...

Vilka super fina foton!!
Hmm vi har inte heller varit där, men nu blev jag sugen på att åka dit!
Tack för tipset ; )