måndag, juli 30, 2007

Öland dag 1

Vi vaknade upp på Öland, till duvornas "hoho hoho" :) Mysig dag, men ack så blåsigt!

På morgonen var jag ut i trädgården och fotade lite blomfoton...


En mölla!!!


Älskar det lugn som havet får mig att känna...


Vi åkte förbi Eketorp fornborg. Urfint var det!


Tre små söta grisar fanns det, kliade man dom på magen så la dom sig ner och bara njöt :)


Fredde hälsar oxå på en av de söta grisarna...


Sen åkte vi vidare ner på södra Öland och hälsade på Långe Jan, ja fyren alltså *s*


Lugnt och skönt vid havet!


194 trappsteg upp i fyren... Fredde klarade det galant, men jag som har urusel kondig fick lite hjärtklappning *asg*

Här är Fredde uppe i fyren och njuter av utsikten.... Det var blåsigt, men vackert!


Jag sa ju att det blåste... Och har man då långt hår blir det lite jobbigt ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart med Ölandsbilder. Får nostalgi i själen. Har tillbringat mina första femton levnadsår somrar på underbara Öland. Ha det bra:)