fredag, juli 27, 2007

Måla om en skål...

Det är inte min starka sida att göra Altered-saker, dvs göra om saker till nya utseenden. Men igår hittade jag en cool skål i trä (bambu och vit) på Indiska för en billig penning. Den ville jag måla om med roliga färger, för att ha de grejer jag jobbar med på scrapbordet...

Skålen:


Valde chockrosa som bas :)


Målade 3 lager rosa, det täcker inte helt, men det blev en cool effekt att se bambumönstret igenom.


Målade en svart cirkel i botten och sen de älskade "vingarna"...


Fram med tops och färg...


Älskar ju prickar, så jag duttade dit svarta prickar med topsen...


För att skydda den målade ytan har jag sen lagt på två lager med decoupagelack


Skålen färdig


Närbild


Och så lite grejer i skålen såklart :)


Tack för titten!

12 kommentarer:

Malin sa...

Åhhh rååååååååååsa!!! Supersnyggt!
Hmn.. kanske nått inför morgondagens scrapträff :)


Å tusen tack din sötis, mailar med en gång!!!
Kramis

Anonym sa...

lääääääckert!!!! Tänk vad *lite* färg kan göra. :-)

Mette sa...

så häftig den blev!
du är så duktig!

Sanna F sa...

Såååå läcker blev den!!!

Anonym sa...

Läcker skål.

Anonym sa...

Å så fint detta var!!! Verkligen inspirerande Helene!

fanny sa...

skiiitsnyggt. :-) synd att jag har så ont om plats på mitt scrapbord bara...

Anonym sa...

Men den var ju verkligen supersnygg.

Anonym sa...

Vad snygg, Helene! Har en likadan skål och har aldrig kommit på tanken att scrappa den, men det är ju en kanonidé! Undrar bara var jag ska ha den...Joel lär INTE låta den vara ifred med scrapsaker i...kram
Annika/annika5064

Marie - Med mina händer... sa...

Jag tror jag dåååånar, så snygg den blev! Superläcker!

Anonym sa...

Åh! Så supersnyggt! Bra idé, den tar jag med mig ...

Berit sa...

ÅÅÅ for en super skål det ble!
Et skikkelig fargekick gjør seg på scrappebordet!
Mulig jeg må gjøre noe sånt jeg også!

Takk for at du deler!